respublika.lt

Dar viena ministerijos „dovanėlė“ mokytojams

(112)
Publikuota: 2022 birželio 28 13:15:39, Deimantas KNIŠKA
×
nuotr. 3 nuotr.
Pedagogų karjeros modelio projekte siūloma įtvirtinti keturias pareigybes: pradedantis pedagogas, pedagogas, patyręs pedagogas, pedagogas-ekspertas. EPA-Eltos nuotr.

Pedagogų visuomenės ir Seimo opozicijos pasipiktinimo sulaukė dar viena Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos iniciatyva - siūlomas naujo pedagogų karjeros modelio aprašas. Nepasitenkinimas kilo dėl kelių priežasčių - naujovė pateikta jos nederinus su suinteresuotomis grupėmis; darbo bus tiek, kad neužteks laiko mokyti vaikus, o algos nekils; aukštesnės kvalifikacijos galės siekti ne visi - bus įvestos kvotos.

 

Pedagogų karjeros modelio projekte siūloma įtvirtinti keturias pareigybes: pradedantis pedagogas, pedagogas, patyręs pedagogas, pedagogas-ekspertas. Pradedantieji mokytojai būtų dirbantys mokykloje iki dvejų metų. Jie dalyvautų pradedančiųjų mokytojų programoje, turėtų priskirtus mentorius. Kas penkerius metus pedagogams reikėtų pasitvirtinti savo kompetencijas - mokyklos vadovas ar komisija vertintų mokytojo darbus, veiklas, sukauptą patirtį, išsikeltus ateities planus.

Ne mažiau kaip trejus metus dirbantys pedagogai galėtų pretenduoti į patyrusio pedagogo ar išsyk į pedagogo-eksperto pareigybę. Patyrusieji pedagogai taptų mentoriais pradedantiems mokytojams, vadovautų studentų praktikoms, dalyvautų mokyklos ir savivaldybės lygmens darbo grupių veikloje ir t.t.

Redakcijos nuotr.

Projekte numatyta, kad savivaldybėje patyrusių mokytojų skaičius negalės būti didesnis nei 30 proc., o ekspertų - ne daugiau nei 3 proc. nuo visų mokytojų skaičiaus. Anot projekto kritikų, partijų susitarime dėl Lietuvos švietimo politikos kalbama apie naują, kaimo bei miesto vaikams prieinamą bendrojo ugdymo kokybės standartą, tačiau aukštesnės kvalifikacijos mokytojų skaičiaus savivaldybėje ribojimas to tikrai neužtikrins.

„Maža to, aukštesnės kategorijos specialistų bendro skaičiaus ribojimas savivaldybėse gali turėti įtakos subjektyviam jų paskirstymui savivaldybės kaimo ir miesto mokyklose. Neatmestina tikimybė, kad aukštesnės kvalifikacijos mokytojai bus telkiami kitoje, prieštaringai visuomenės vertinamoje „Tūkstantmečio mokyklų" programoje. Stebina ne tik pats „iš galios" pozicijų paruoštas dokumentas, tačiau ir ministerijos atstovų komentarai apie jį. Dažnai susidaro įspūdis, kad ministerijos vadovai gyvena kitoje realybėje ir, tarkime, kalbėdami apie būtinybę mokytojams ekspertams kas 5 metus iš naujo įrodinėti savo kompetencijas, sako nematantys nieko blogo, jei savo savivaldybėje nepatekę tarp 3 procentų mokytojų ekspertų, pastarieji galės dalyvauti konkursuose kitose, gretimose savivaldybėse.

Tokia vizija apskritai gali lemti, kad mokytojai mes darbą mokykloje. Ministerijos atstovai įsivaizduoja, kad mokytojas naujam 5 metų ciklui kraustysis į kitą savivaldybę? Ar kasdien iš varganos mokytojo algos savo transportu važinės į kitą rajoną?" - retoriškai klausia Seimo socialdemokratas Tomas Bičiūnas, kuris iki tapdamas parlamentaru dirbo geografijos mokytoju.

,,Pedagogų karjeros modelio aprašo projekte siūlomi sprendimai nesprendžia tų problemų, kurias juo neva siekiama išspręsti. Priešingai, toks modelis blogintų mokytojų darbo sąlygas, kokybiško ugdymo prieinamumą. Aprašu iš esmės yra plečiama įprastai mokytojo pareigybei priskirtų atlikti pareigų apimtis ir tai, kas iki šiol buvo priskiriama prie neprivalomų, individualiai sutariamų ir papildomai apmokamų veiklų, taptų įprasta darbo funkcijos dalimi. Tokiu būdu faktiškai mokytojų darbo apimtis padidėtų. O ar padidėtų darbo užmokestis? Abejotina.

Eltos nuotr.

Nepritariame ir Pedagogų karjeros modelio projekte siūlomoms kvotoms - jos pažeidžia numatytą mokytojo teisę būti atestuotam, įgyti kvalifikacinę kategoriją ir kelti kvalifikaciją. Keista, kai ministerija ir Vyriausybė nori aukštesnių ugdymo rezultatų, bet nenori daugiau aukštesnės kvalifikacijos pedagogų", - stebisi Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas.

Vilniaus Užupio gimnazijos istorijos mokytojas metodininkas, Lietuvos pedagogų asociacijų vadovų tarybos koordinatorius Robertas Ramanauskas priduria: norintiems tapti ekspertais bus užkrauta tiek funkcijų (už kurias nebus mokama), kad nebeliks laiko pagrindinei funkcijai - mokyti.

„Jei savivaldybėje kvotos jau bus užpildytos, tai ką, kitiems pedagogams reikės laukti 4-5 metus, kad galėtų pakelti kvalifikaciją? Be to, kada reikės dirbti su moksleiviais, kai atsiras tiek naujų funkcijų", - stebėjosi ir parlamentarė, prof. habil. dr. Vilija Targamadzė. Pasak jos, ministerijos atstovai pareiškė, kad šio itin abejotino modelio įgyvendinimui reikės apie 200 mln. eurų!

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (112)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s