respublika.lt

Tragiškoje nelaimėje žuvo du pilotai

(36)
Publikuota: 2022 rugpjūčio 11 10:00:00, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Tragiškoje nelaimėje žuvo patyręs pilotas Vladimiras Nikonovas. Kauno aeroklubo nuotr.

Pirmadienio vakarą Kauno rajone avariją patyrė sportinis lėktuvas. Nukritęs jis užsidegė. Užgesinus lėktuvo nuolaužas, buvo rasti dviejų žmonių kūnai.

 

Pranešimą apie incidentą Bendrasis pagalbos centras telefonu 112 gavo 20.06 val. Tuomet buvo pranešta, kad Kauno rajono Ringaudų seniūnijos Armaniškių kaime nukrito ir užsidegė sportinis lėktuvas. Apie nelaimę informavo pro šalį važiavęs ir dūmus laukuose pamatęs asmuo. Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos paros įvykių suvestinėje nurodyta, kad, atvykus ugniagesiams gelbėtojams, ant žemės nukritęs lengvasis dvivietis orlaivis degė atvira liepsna.

Vėliau paaiškėjo, kad Kauno r., šalia „Via Baltica" kelio, ties Armaniškių k., nukrito ir užsidegė eksperimentinis ultralengvasis orlaivis „Bristell Nr. MG5". Užgesinus kilusį gaisrą, orlaivio viduje buvo rasti stipriai apdegę dviejų vyrų (gim. 1951 ir 1985 m.) kūnai. Tai patyręs pilotas Vladimiras Nikonovas bei nebe naujokas Artūras Šimkus. Abu lėktuvu skridę pilotai turėjo galiojančias, ultralengvuosius orlaivius leidžiančias pilotuoti, licencijas. Dėl ko įvyko nelaimė, aiškinasi pareigūnai. Kol kas neaišku ir kas valdė orlaivį.

Su „Vakaro žiniomis" bendravęs Transporto kompetencijų agentūros Orlaivių skyriaus vadovas Vidmantas Plėta pabrėžė, kad aviacija yra viena griežčiausiai reglamentuotų ir prižiūrimų sričių.

„Vieni reikalavimai Europos Sąjungos lygmeniu taikomi bendram oro transporto parkui. Kitus, skirtus eksperimentiniams orlaiviams, nustato pačios ES šalys narės, bet visur galioja ypač griežta tvarka, - sakė jis. - Jeigu lyginsime su automobiliais, pastariesiems techninė apžiūra atliekama kas dvejus metus. Orlaiviams analogiška apžiūra atliekama kas 12 mėnesių. Tas pats pasakytina ir apie remontą - automobilį, ypač senesnį, sutvarkyti gali ir garažuose dirbantys „meistrai", o orlaivių remontą gali atlikti tik atitinkamus mokymus turėję ir licenciją gavę specialistai."

Nors incidentų aviacijoje pasitaiko, jie, V.Plėtos teigimu, nėra dažni.

„Per visą šalies Nepriklausomybės laikotarpį rimtų avarijų komercinėje aviacijoje nesame turėję. Dažniausiai į avarijas patenka bendrosios aviacijos orlaiviai. Jų daug ir nuolat daugėja, tad, nepaisant visų saugumo priemonių, avarijos tikimybė išlieka. Tiesiog, skirtingai, nuo tų pačių automobilių avarijų, tai yra ne kasdienis įvykis, todėl jis sukelia ažiotažą ir sulaukia išskirtinio dėmesio, gali pasigirsti kalbų, kad aviacijoje trūksta tvarkos, tačiau taip nėra, - situaciją paaiškino skyriaus vadovas. - Kadangi tokių įvykių priežastys gali būti pačios įvairiausios, kiekvieną incidentą tiria prie Teisingumo ministerijos esantis Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius. Jie išanalizuoja faktines aplinkybes, įvertina visus niuansus ir vėliau, priklausomai nuo situacijos, teikia rekomendacijas, kaip elgtis, kad ateityje panašių incidentų būtų išvengta".

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
3
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (36)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +4 C

-2 +4 C

+1 +5 C

+1 +8 C

+5 +12 C

+2 +8 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s