Tokios nesąmonės, kokia vyksta dabar, Lietuvos rinkimų istorijoje dar nebuvo buvę. Bent jau dviejose savivaldybėse, kur į antrą turą patekusiems kandidatams į merus tai leidžiama kandidatuoti, tai neleidžiama, tai vėl leidžiama. Tai - didžiulis smūgis pasitikėjimui demokratija. Juk jei tūkstančiai žmonių atidavė balsus už teisiamą ar teistą asmenį, reiškia, tokia jų valia. Ir kokią teisę teismas ar VRK turi nuspręsti, jog tie žmonės pasirinko blogai?
Tačiau dėl situacijos reikia kaltinti ne vien VRK ar teismus, kurie iki paskutinių sekundžių delsė nuspręsti, gali politikai kandidatuoti ar negali. Kalti ir įstatymų leidėjai, buldozeriu prastūmę naująjį Rinkimų kodeksą, kuriame pilna dviprasmybių, leidžiančių VRK ir teismams interpretuoti. Jei kodekse būtų tiesiai šviesiai įvardinta, kad asmuo negali būti renkamas, jei buvo nuteistas arba yra teisiamas, tai ir nebūtų jokių nesusipratimų.
Keisčiausia, kad dabar niekas nė nesvarsto, jog tose dviejose savivaldybėse reikėtų surengti naujus rinkimus, nes dabar jų rezultatai bet kokiu atveju nebebus iki galo objektyvūs. Pavyzdžiui, kandidatas, kuris turėjo gaišti laiką teismuose, prarado tą laiką agitacijai, todėl dėl to galimai prarado ir nemažai balsų. O kas atlygins nuostolius trečiąją vietą užėmusiam kandidatui, kuris dėl VRK sprendimo iš rinkimų pašalinti pirmą ar antrą vietą užėmusį politiką laikinai buvo patekęs į antrąjį turą ir investavo savo laiką bei pinigus į rinkimų kampaniją? Klausimų daugiau nei atsakymų.
Įdomu ir tai, kad į naująją eilinę sesiją susirinkę parlamentarai kažkodėl nepuola skubos tvarka lopyti Rinkimų kodekso spragų. Gal jiems tai, kas vyksta, atrodo visiškai normalu? Nes priešingu atveju tikrai užsiiminėtų ne diskusijomis apie narkotikų dekriminalizavimą ar vienalytes civilines sąjungas.