Vis dažniau socialiniuose tinkluose galima rasti vaizdo įrašų ar nuotraukų, kuriuose fiksuojami Kelių eismo taisyklių (KET) nepaisantys kurjerių bei pavežėjų automobiliai. Su redakcija bendravę skaitytojai teigė, kad padėtis gatvėse darosi vis keblesnė, o policija į tai esą nekreipia dėmesio.
Prieš kurį laiką skaitytojai pasidalino su redakcija sostinėje padarytu vaizdo įrašu. Jame užfiksuoti du „Toyota Prius" automobiliai, kuriais važinėja absoliuti dauguma kurjerių ir pavežėjų, stovintys ant pėstiesiems skirto šaligatvio. Šalia automobilių buvo matyti keli tamsaus gymio, tikėtina, ne Lietuvos Respublikos, piliečiai.
„Maža to, kad jie nepaiso KET vairuodami, tai dabar dar šaligatvius nusprendė „okupuoti", - piktinosi skaitytojai. - Ir jeigu jie taip elgiasi, tai ar jie iš viso turi teisę vairuoti transporto priemones bei išmano Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles?"
Skaitytojai taip pat priminė, kad pastaruoju metu į eismo įvykius taip pat, bene dažniausiai, patenka ne kas kitas, o būtent „Toyota Prius" automobiliai.
„Darbo migrantų Lietuvoje daugėja, tačiau kažkaip nesimato, kad tiek jų atvykimas, tiek elgesys būtų kontroliuojamas. O priežiūros jiems, matant, kas vyksta gatvėse ir keliuose, tikrai reikia. Ir kur žiūri policija?" - retoriškai teiravosi skaitytojai.
Kadangi tokios problemos, kaip nedrausmingi vairuojantys darbo migrantai, turi būti sprendžiamos kompleksiškai, „Vakaro žinios" situaciją paprašė pakomentuoti Susisiekimo ministeriją, policiją ir Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA).
Ministerija komentuoti atsisakė ir pasiūlė bendrauti su kitomis dviem institucijomis.
Policija patikino, kad, gavus pranešimus apie užfiksuotus KET pažeidimus ar užfiksuotus pažeidimus pastebėjus socialiniuose tinkluose, atliekamas tyrimas. Jeigu nustatomi kaltieji, jiems skiriamos nuobaudos. Be to, eismo dalyvių kontrolė vykdoma policijos pareigūnams patruliuojant keliuose, rengiant specialiąsias prevencines priemones.
Taip pat buvo nurodyta, kad kartais rengiami specialūs, prieš nelegalus nukreipti policijos ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos reidai, o patruliuojantys pareigūnai darbo migrantus stebi nuolat. Vien nuo šių metų pradžios buvo sulaikyti ir deportuoti 8 teisės būti Lietuvoje neturėję asmenys.
Taip pat buvo pabrėžta, kad, rengdami reidus, policijos pareigūnai tikrina ne tik vairuotojų blaivumą, bet ir jų vairuotojų pažymėjimus. 2023 m. buvo nustatyti 1009 atvejai, kai transporto priemones vairavo tam neturintys teisės asmenys, 2024 m. tokių nustatyti 926.
Komentuodami situaciją, susijusią su kurjeriais/pavežėjais, pareigūnai patikslino, kad tarp dažniausiai jų padaromų nusižengimų yra kelio ženklų ar ženklinimo nepaisymas, atstumo nesilaikymas, chuliganiškas vairavimas, kalbėjimas telefonu vairuojant ar važiavimas nesegint saugos diržų.
Imant atskirus automobilius, vienas jų buvo užfiksuotas padaręs 44 pažeidimus, kitas - 41-ą, trečias -37, ketvirtas - 22 ir t.t. Tiesa, policija patikslino, kad pažeidimus padarė ne vienas vairuotojas, o skirtingi šias transporto priemones vairavę asmenys, kurie gautas baudas susimokėjo.
LTSA priminė, kad nuo 2024 m. gegužės 6 d. įsigaliojo nauji Kelių transporto kodekso reikalavimai vežėjams, vykdantiems keleivių vežimą už atlygį lengvaisiais automobiliais.
„Vienas iš reikalavimų - turėti vairuotojo pažymėjimą, išduotą Europos Sąjungoje, Europos ekonominės erdvės valstybėje narėje, NATO šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje, jei vairuotojo pažymėjimas išduotas ne Lietuvos Respublikoje.
Praėjusiais metais įsigaliojusių naujų ir griežtesnių reikalavimų pavežėjams tikslas - užtikrinti, kad kelionės su pavežėjais ar taksi visiems taptų saugesnės ir kokybiškesnės. Vienas iš būdų tai užtikrinti - gerus ir saugius vairavimo įgūdžius turi įrodyti gaunant europinį ar NATO šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą", - rašoma institucijos atsakyme.