respublika.lt

Elektroniniame TAMO dienyne - reklama apie pragaro pasaulį

(90)
Publikuota: 2024 spalio 20 12:44:55, Justina GAFUROVA
×
nuotr. 1 nuotr.
TAMO nuotr.

Šią savaitę pedagogai ir tėvai nustebo, kai atsidarę elektroninio dienyno TAMO platformą, pamatė reklamą, kurioje skelbiama, kada atsivers pragaro pasaulis. Tėvai ir pedagogai piktinasi, kad elektroninis dienynas nėra vieta tokioms reklamoms ir stebisi, kaip iš viso jos čia patenka.

 

Minėtoje reklamoje, kurioje vaizduojami du velniai ir siaubo karuselė, kviečiama apsilankyti pragaro pasaulyje. O tiksliau, Helovynui skirtame siaubo parke Vilniuje. Ten lauks vaikų zona ir nemokamos karuselės.

Užpylė skundais

Ne vienas susirūpinęs tėvelis kreipėsi į TAMO dienyną su skundu dėl netinkamos reklamos, tadpo kurio laiko reklama iš platformos buvo pašalinta.

„Esu mokytoja, tiesiogiai dirbanti su vaikais. Kaip tik šiandien su pradinukais kalbėjome apie baimes ir vienas iš vaikų net įvardijo, kad Helovynas jam kelia baimę. Manau, mes „triname" iš savo ateities praeitį, užleisdami vietą baimei, tamsai ir mažų mažiausia nepagarbą protėviams bei jų puoselėtoms tradicijoms", - „Vakaro žinioms" sakė Aurelija, viena iš aktyvių piliečių, kurie kreipėsi į elektroninio dienyno administraciją dėl reklamos.

Dar viena mama Jarūnė taip pat įsitikinusi, kad elektroninis dienynas - ne vieta reklamuoti pragarą, net jeigu jis tėra tik pramogų zona: „Tokį reklamos pasirinkimą vertinu labai neigiamai, nes ji aiškiai nutaikyta į vaikus - joje pavaizduota kraupi karuselė su velniais, minima vaikų zona. Ir tokia reklama rodoma oficialiame švietimo priemonės puslapyje, kuriuo naudojasi šimtai tūkstančių vartotojų. Nei vaikai, nei tėvai, nei mokytojai negalėjo rinktis ar nori matyti tokį turinį.

Helovynas yra pasirenkama šventė, lietuviams pakankamai svetima, kraupūs jos simboliai gali daryti žalą vaikų psichinei gerovei, todėl oficialus švietimo priemonių puslapis turi laikytis tam tikrų etikos standartų ir labai atidžiai rinktis savo reklamų turinį."

Tikintieji šokiruoti

Dar viena mama Ignė pamačiusi tokią reklamą buvo sukrėsta. „Esu katalikė ir mane žeidžia bei glumina, jog turiu matyti tokią reklamą. Jeigu dar ir vaikai yra priversti matyti ją, tai tikrai yra baisu. Dėl savo darbo specifikos susiduriu su tokių renginių dalyviais, kurie ateina prašyti pagalbos, nes per tai į vaikų ir tėvų gyvenimus ateina daug blogio. Santykiuose, nelaimėse, depresijose, ligose.

Tai yra pavojinga ir nemanau, kad pinigai už reklamą yra to verti", - sakė Ignė.

Į reklamą sureagavo ir Laisvos visuomenės instituto direktorė Diana Karvelienė, kuri pasidalijo savo įžvalgomis socialiniame tinkle: „Naudojant šokiruojančios reklamos efektą privaloma gerai apgalvoti - ne tik reklamos tikslą, bet ir reklamos auditoriją, tikslinę grupę, vietą, kurioje ji bus rodoma. Šokiruojanti reklama prasminga kalbant apie socialines problemas, kaip pavyzdžiui, nevairuoti išgėrus, kalbant apie priklausomybių problematiką ir t.t.

Kai mokiausi marketingo subtilybių, dėstytojai visuomet pabrėždavo, kad kalbant apie šių reklamų tipą, labai svarbu pagalvoti ir apie jų poveikį vaikams. Vaikai, paaugliai kitaip nei suaugusieji suvokia reklamas. Tad ar šokiruojančios reklamos stilius dera su tikslu informuoti apie vyksiantį Helovyno renginį, platformoje, kuria naudojasi ir vaikai? Mano manymu, tikrai ne!"

Vėl apgailestauja

„Vakaro žinios" kreipėsi į UAB „Tavo mokykla", kuri administruoja TAMO dienyną. Teiravomės, kaip atrenkamos dienyne rodomos reklamos, kokia yra tokios reklamos kaina ir ar ji matoma visiems platformos vartotojams. Nuo tikslesnių atsakymų atstovai susilaikė, o rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė Evelina Zumbakytė pateikė tik bendrą komentarą: „Helovynas yra plačiai švenčiama šventė, kurios metu daugelis žmonių pasitelkia kūrybiškumą: įvairius kostiumus, įskaitant ir fantastinius veikėjus, simbolizuojančius šios šventės dvasią. Reklama siekia sukurti pramoginę atmosferą, nesistengdama nieko įžeisti ar sukelti neigiamų emocijų.

Apgailestaujame, jeigu ši reklama kažkokia forma privertė pasijusti nemaloniai. Gerbiame įvairių žmonių skirtingas nuomones ir pranešame, kad reklamos užsakovas buvo informuotas ir minėtą reklamą nedelsiant pakoregavo."

Įdomu tai, kad TAMO dienynui jau ne vieną kartą teko atlaikyti kritiką dėl reklamų.

Pavyzdžiui, buvo reklamuojami azartiniai lošimai, dėklai kaitinamoms cigaretėms.

 

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
37
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (90)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kada puošite namus Kalėdoms?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kurioje Baltijos valstybėje gyventi geriausia?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-6 +4 C

-5 +6 C

+1 +6 C

-4 +5 C

-1 +3 C

+3 +8 C

0-11 m/s

0-7 m/s

0-7 m/s