Seimui planuojant riboti greičio matavimo prietaisų keliuose įrengimą, ir socialdemokratams dėl to neturint vieningos pozicijos, premjeras Gintautas Paluckas sako, kad tam reikalinga diskusija.
Tačiau Vyriausybės vadovas pripažįsta, kad pritaria susisiekimo ministro nuomonei, jog greičio matuoklių yra per daug ir ragina ministro nuomone pasitikėti.
„Demokratija, padiskutuosim ir nuspręsim, Bet iš tikrųjų greičio matuoklių tikrai daugoka, galų gale jie įrengti ne tose vietose, kur juodieji taškai, kur daugiausia avarijų. Jeigu ministras įsigilinęs, susisiekimo ministras sako, kad tų matuoklių yra daugoka ir ne ten kur, kur jų reikia, tai, matyt, mes turėtume ministru pasitikėti“, – pirmadienį žurnalistams sakė Vyriausybės vadovas.
Greičio viršijimas yra viena dažniausių tragiškų avarijų Lietuvoje priežasčių.
Europos Komisijos duomenimis, Lietuvoje keliuose pernai žuvo 24 proc. mažiau asmenų nei 2023 m., o geresnių rezultatų per šį laikotarpį pasiekti pavyko tik Islandijai (63 proc.), Liuksemburgui (31 proc.) ir Maltai ( 25 proc.).
Paskelbtais preliminariais statistikos duomenimis, Lietuva pagal eismo saugumo rodiklį – žuvusiųjų keliuose skaičių per metus, tenkantį 1 milijonui gyventojų, lenkia Europos Sąjungos (ES) vidurkį. Lietuvoje šis rodiklis pernai buvo 42, o ES – 44.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis yra sakęs, kad nemato poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų kriterijų.
„Aš nematau didesnio poreikio plėtrai arba, sakant paprastai, kažkokiam papildomam pasipinigavimui“, – „Žinių radijui“ yra sakęs E. Sabutis.
„Greičio matuokliai ir visos saugumo priemonės turi turėti savo atitinkamą logiką ir funkciją. Jie turi būti prevencija arba užkardymas ir saugos papildomo dėmenio įvedimas. Jeigu to nėra ir tas neveikia, bet veikia tik kaip baudimo sistema, to reikėtų imti ir atsisakyti“, – dėstė jis.
Politikas žada svarstyti apie greičio matuoklio tinklo mažinimą ir skirti dėmesį kitoms eismo saugos priemonėms. Jo teigimu, šiandien nuobaudų sulaukia pernelyg didelis skaičius vairuotojų..
Tuo metu Seimo narys, Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, socialdemokratas Julius Sabatauskas pirmadienį po pietų Seime rengia spaudos konferenciją „Ar Seimo svarstoma greičio matavimo prietaisų įrengimo tvarka sumažins avarijų ir nukentėjusiųjų skaičių Lietuvos keliuose?“.
Pasak J. Sabatausko, „Ekonomikos komiteto narių sumanymas gali nubraukti visą per 18 metų pasiektą pažangą automobilių eismo saugumo srityje – prisiminsime pamirštą frazę „karas keliuose“.
ELTA primena, kad Valstybės kontrolės atliktoje 2021-2023 metų „Via Lietuvos“ veiklos ataskaitoje rašoma, kad 29 iš 100 valstybinės reikšmės kelių ruožų įrengti vidutinio greičio matuokliai, nepakankamai pagrindžiant jų įrengimo tikslingumą.
Šių greičio matuoklių įrengimo vertė – 900 tūkst. eurų.