respublika.lt

Jie dievagojasi, kad važinėja autobusais, ir džiaugsis, kad bilietai brangs!

(140)
Publikuota: 2025 kovo 20 12:07:08, Danas NAGELĖ
×
nuotr. 2 nuotr.
Nuo liepos 1 d. net norint pavažiuoti porą stotelių teks mokėti 1,25 euro. Redakcijos archyvo nuotr.

Vilniečiai piktinasi gerokai brangsiančiais viešojo transporto bilietais. Žmonės klausia - ar Vilniaus savivaldybės tarybos nariai patys važinėja autobusais, ar žino kainas? „Vakaro žinios" paklausė kelių balsavusių už pabranginimą, jie sako, jog važinėja ir netgi džiaugsis, kad netrukus mokės daugiau! Keistuoliai.

 

Surinks 20 mln. eurų

Pokyčiai įsigalioja nuo liepos 1 d., tačiau dar iki rugsėjo pabaigos keleiviai galės važiuoti su iš anksto įsigytais seno nominalo bilietais, o nuo spalio senomis kainomis įsigytų bilietų aktyvuoti nebegalės.

Taigi nuo liepos 1 d. pusvalandžio trukmės bilietas Vilniaus viešajame transporte bus panaikintas, o palikto valandos trukmės bilieto kaina pakelta iki 1,25 euro. Tuo metu ilgalaikis 30 dienų bilietas (su savaitgaliais) po korekcijų branginamas iki 38 eurų.

12 mėnesių bilietas branginamas nuo 310 eurų iki 405 eurų, o 90 dienų bilietas - nuo 81 iki 110 eurų.

Tuo metu 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kyla iki 7,5 euro, 3 dienų - nuo 8 iki 13,5 eurų.

Metiniai bilietai senjorams kainuos 10 eurų, tiek pat ir pradinukams.

„Judu" skaičiavimais, pagal pirminį siūlymą pakeitus kainas, miestas kasmet surinktų papildomus 20 mln. eurų.

Mažiau streso?

„Vakaro žinios" pakalbino kelis už viešojo transporto branginimą balsavusius sostinės tarybos narius.

Konservatorių frakcijos narė Violeta Podolskaitė sakė pati kartais važinėjanti viešuoju transportu, tiesa, ne nuolat.

„Aišku, nėra normalu, kad nebeliks pusvalandžio trukmės bilietukų. Nenormalu, kad, norint pavažiuoti vieną ar dvi stoteles, reikės mokėti 1,25 euro. Tačiau bus išvengta papildomo streso. Aš, pavyzdžiui, dažnai pasimesdavau, kokį bilietą pirkti, nes man nuo namų iki darbo kelionė užtrunka ilgiau nei pusvalandį. Iš Pašilaičių važiuoju arba 19-o maršruto troleibusu, arba 46-maršruto autobusu. O tada sėdi kaip zuikis ir nežinai, ar neįlips kontrolieriai. Todėl ramiau jaučiuosi, nusipirkusi valandos trukmės bilietuką. Nes, kad ir transporto spūstys, kontrolieriai vis tiek gali sugalvoti nubausti", - kalbėjo V.Podolskaitė.

Pasak jos, logiškai mąstant, jei pagal grafiką iš taško A į tašką B tu turi atvažiuoti mažiau nei per 30 min., o transporto priemonė vėluoja, tai yra ne keleivio problema. Tačiau ne bet kuriam kontrolieriui tai įrodysi.

„Tada reikia aiškinsis, stresuoti. Aš neturiu Vilniečio kortelės, moku banko kortele, o viename autobuse nebuvo aparato, kaip susimokėti. Net išlipau ir laukiau kito autobuso.

Taip, Vilniaus viešajame transporte yra problemų. Nesu patenkinta, kad ir branginimo klausimas iškilo. Bet balsavau „už", nes buvo rastas kompromisinis sprendimas ir valandinis bilietas kainuos ne 1,75 euro, o 1,25 euro. Mėnesinio bilieto kaina irgi padidinta mažiau nei planuota. Ir dar tikiuosi, kad iki 2027 metų kaip žadėta bus atnaujintas autobusų bei troleibusų parkas. Ir kad viešasis transportas kursuos dažniau.

Nors esu pensininkė, man nebus labai skaudu mokėti 1,25 euro vietoj 90 centų. Jei kompromisinis variantas nebūtų atsiradęs, aš tikrai nebūčiau balsavusi už pabranginimą", - dėstė V.Podolskaitė.

Siūlo alternatyvą

Laisvės partijos frakcijos narys Linas Kvedaravičius „Vakaro žinioms" teigė, kad retkarčiais viešuoju transportu važiuoja, todėl ir kainas žino.

„O dėl pusvalandinių bilietukų panaikinimo nematau jokios problemos, nes juk yra mėnesinis bilietas. Jį įsigijęs galiu visą dieną važinėti. Jei kas sako, kad valandinis per brangus, reikia suprasti, kad yra visokių alternatyvų", - tvirtino L.Kvedaravičius.

Bet ar apsimoka pirkti mėnesinį bilietą, jei viešuoju transportu važinėji labai retai?

„Miestiečiai, kurie pastoviai važinėja, skatinami pirkti ilgalaikius bilietus. Mėnesiniai kainuos 38 eurus. Padalinus iš mėnesio dienų skaičiaus gaunasi, kad viena diena kainuoja 1,26 euro.

12 metų bilietai nebranginti, pusvalandinis kainavo 65 centus. Pamenate, kiek kavos puodelis kainavo prieš 12 metų?" - klausė politikas.

Nežino kainų

Konservatorių frakcijos narė Kamilė Gogelienė irgi tikina retkarčiais važinėjanti autobusu, dažniausiai 1G maršrutu iš Santariškių į centrą. Bet, kiek kainuoja bilietukai - nežino.

„Mūsų darbuotojai atliko analizę, kiek turi brangti viešasis transportas. Pasitikime savo darbuotojais, jų atliktomis analizėmis. Taip, buvo siekis, kad žmonės persėstų į viešąjį transporto. Nemanau, kad toks pabranginimas vers žmones persėsti į nuosavą transportą, nes atnaujinus parką ir dažniau kursuojant viešajam transportui, žmonės bus patenkinti", - kalbėjo K.Gogelienė.

Aukso viduriukas?

Jos frakcijos kolega Mantas Benkunskas save vadina dažnu viešojo transporto keleiviu.

„Visaip yra buvę. Prieš tai turėjau metinį abonementą, o dabar paprastai mėnesiui į priekį užsiperku vienkartinių bilietukų. Po kainodaros pasikeitimų turbūt teks pirkti mėnesinį bilietą. Kodėl atsisakyta 30 minučių trukmės bilietų? Nes „Judu" pateikė analizę, kad vidutinė kelionės viešuoju transportu trukmė Vilniuje yra 38 minutės. Įvertinta ir tai, kad galima patekti į transporto spūstis, todėl žmonės stresą patiria. Mat kontrolieriai taiko tik 10 minučių tolerancijos lygį.

Metų pradžioje svarstyta palikti ir 30 minučių bilietą, tačiau jis irgi būtų kainavęs 1,25 euro. Tad dabar keleiviai net išloš - už 1,25 euro galės važiuoti ilgiau. 12 metų niekas nebuvo keista, o ir vairuotojams algos dvigubai kilo per tą laiką. Todėl, manau, kad kainodarą keisti reikėjo, tik gerokai anksčiau.

Beje, tyrimai rodo, kad viešojo transporto bilietų kaina yra tik ketvirtoje vietoje pagal svarbumą. Svarbiau yra greitis, patogumas bei dažnumas. Todėl ir bus investuojama, kad neliktų senų čekoslovakiškų troleibusų, kad transportas būtų švarus, važinėtų daug dažniau. Suprantame, kad sprendimas nėra populiarus, tačiau žiūrime į tolimesnę perspektyvą", - tvirtino M.Benkunskas.

Neturi lengvatų

Beje, tarybų nariai neturi jokių nuolaidų važinėti viešuoju transportu. Užpernai vasarą Seimas pritarė Vietos savivaldos įstatymo pataisoms, kuriomis nustatė, kad eilinio tarybos nario alga yra lygi 20 proc. savivaldybės mero darbo užmokesčio dydžio (pvz., Vilniuje - apie 1250 eurų „popieriuje"). Tačiau tuo pačiu atsisakyta iki tol savivaldybių tarybų nariams skirtų vadinamųjų kanceliarinių išmokų. Tačiau nepagalvokite, jog už tokią algą žmonės dirba kasdien nuo 8 iki 17 val. Savivaldybių tarybų nariai oficialiai dirba vidutiniškai tris dienas per mėnesį, mat po kartą per mėnesį posėdžiauja taryba, komitetai bei komisijos. Aišku, kai kurie tiems posėdžiams ruošiasi.

 

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
39
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (140)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar pergyvenate dėl NT mokesčio?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar tikite, kad užsienio agentai daro reikšmingą įtaką Lietuvos politikai?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +3 C

-1 +2 C

-2 +3 C

+7 +10 C

+7 +11 C

+6 +9 C

0-5 m/s

0-6 m/s

0-7 m/s