Krovininio lėktuvo avarija galimai įvyko dėl išjungtos hidraulikos sistemos, kuri atsakinga už užsparnių išskleidimą. Rasti teroro akto pėdsakų nepavyko. Orlaivio pilotui - pranešimas apie įtarimą.
Kitas versijas paneigė
Generalinė prokuratūra trečiadienį informavo, kad šiuo metu turimų duomenų pagrindu pagrindinė versija tyrime dėl Vilniuje nukritusio krovininio lėktuvo „Boeing 737-400" katastrofos - žmogiška klaida.
Nurodyta, kad išanalizavus ir apibendrinus Lietuvoje atliktų apklausų, vietos apžiūrų, lėktuvo skrydžio savirašių bei pilotų kabinos pokalbių įrašų bei kitus duomenis nustatyta, jog avarija galimai įvyko dėl išjungtos hidraulikos sistemos, kuri atsakinga už užsparnių išskleidimą. Tai galimai sukėlė lėktuvo nukritimą. Kitos avarijos versijos tyrimo metu buvo paneigtos gautais duomenimis.
Prokurorai kreipėsi į kompetentingas Ispanijos institucijas prašydama Europos tyrimo orderio pagrindu atlikti būtinus tyrimo veiksmus, įteikti toje šalyje besigydančiam pilotui pranešimą apie įtarimą bei jį apklausti. Toks sprendimas priimtas siekiant išsamiai ištirti lėktuvo katastrofos aplinkybes.
Šiuo metu ikiteisminis tyrimas, kuriam vadovauja Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamento prokuroras, o atlieka Lietuvos kriminalinės policijos biuras, tęsiamas dėl neatsargaus gyvybės atėmimo ir dėl sunkaus sveikatos sutrikdymo pažeidžiant teisės aktų nustatytas specialias elgesio saugumo taisykles, turto sunaikinimo dėl neatsargumo, oro transporto priemonės netinkamos priežiūros ar remonto.
Žmonės, kurių namai sudegė, pripažinti nukentėjusiaisiais. Tyrime jais pripažinta 16 asmenų.
Į dangų šovė ugnies stulpas
Kaip rašė „Vakaro žinios", pernai lapkričio 25 d. ryte nepasiekęs oro uosto nusileidimo tako prie sostinės gyvenamojo namo nukrito ir į šipulius sudužo krovininis lėktuvas, iš Leipcigo skraidinęs Vokietijos logistikos milžinės DHL siuntas. Vaizdo įraše matyti, kaip besileidžiantis orlaivis kiek pasvyra ir trenkiasi į žemę, o į dangų šauna ugnies stulpas.
Katastrofoje žuvo 48 metų Ispanijos pilotas, o kartu skridę dar vienas 34 metų ispanų pilotas, 55 metų vokietis ir 34 metų lietuvis buvo sužeisti. Lėktuvo nuolaužos užkliudė pastatą, kilo gaisras, užsidegė ir kelios mašinos.
Nelaimės vietoje buvę gyventojai patyrė šoką, sprogimas, per kelis kilometrus matomi ugnis ir dūmai kėlė paniką. Tai pirmoji tokia Lietuvoje tragiška avarija, įeisianti ir į pasaulio aviacijos istoriją.
Skubėjo sieti su Rusija
Lygiagrečiai avarijos tyrimą vykdžiusi Teisingumo ministerija jau anksčiau pranešė, kad atlikus preliminarią analizę bei surinkus įrodymus avarijos vietoje jokių neteisėto įsikišimo požymių nenustatyta. Skrydžio duomenų savirašio duomenyse buvo daug techninių parametrų apie skrydį, o pilotų kabinos pokalbių savirašis įrašė įgulos narių pokalbius, užfiksavo foninius garsus. Abiejų savirašių duomenys buvo sėkmingai nuskaityti Vokietijos federalinio orlaivių avarijų tyrimo biuro laboratorijoje.
Iškart po katastrofos prabilta ir apie teroristinio akto galimybę. Kaip skelbta, daugybėje užsienio publikacijų avarija buvo siejama su Rusija. Valstybės saugumo departamento vadovas Darius Jauniškis tuomet aiškino, kad užsienio partneriai buvo įspėję apie sabotažo atvejų ir terorizmo grėsmę.
O aviacijos ekspertas iš karto „Vakaro žinioms" pastebėjo, kad greičiausiai suklydo įgula ar iškilo techninė problema - galbūt buvo ir jų kombinacija.