Kilus diskusijoms apie galimą baltarusiškų „Belaruskalij“ trąšų tranzito per Lietuvą atnaujinimą, prezidento Gitano Nausėdos vyriausiasis patarėjas Ramūnas Dilba tikina, jog apie tai kalbėti šiuo metu nėra prasmės, mat vis dar galioja tiek Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV), tiek Europos Sąjungos (ES) sankcijos.
„Šiuo metu galioja tiek JAV, tiek ES sankcijos kalio trąšoms, todėl apie kažkokius vežimo atnaujinimus kalbėti tikrai nėra jokios prasmės“, – antradienį sakė prezidento patarėjas.
ELTA primena, kad šiuo metu Lietuva dalyvauja investicinio arbitražo ginče prieš valstybinę Baltarusijos kalio trąšų gamintoją „Belruskalij“, kuri iš Lietuvos reikalauja atlyginti daugiau nei 12 mlrd. eurų siekiančius nuostolius, nuo 2022-ųjų vasario sustabdžius trąšų tranzitą, ginče Lietuvai atstovauja Susisiekimo ministerija.
Kaip anksčiau sakė premjeras Gintautas Paluckas, Vyriausybės kanceliarija yra gavusi Klaipėdos jūrų uosto krovos bendrovės Birių krovinių terminalo (BKT), kurios 30 proc. akcijų priklauso „Belaruskalij“, siūlymą dėl šio ieškinio susitarti taikiai.
Visgi premjeras tikino, kad trąšų tranzito atnaujinimo Lietuvos Vyriausybė šiuo metu nesvarsto.
„Kanceliarija renka informaciją ir bendrauja su Užsienio reikalų ministerija, kuri yra atsakinga už sankcijų įgyvendinimą ir priežiūrą, taip pat Susisiekimo ministerija, kuri taiko tiesiogiai (trąšų tranzito ribojimus – ELTA) per „Lietuvos geležinkelius“, bet kol kas pozicija Lietuvos tikrai nesikeičia ir daryti kažkokių žingsnių dėl arbitražo ar kitų ginčų mes nesiruošiame“, – kalbėjo ministras pirmininkas.