Seime kelią besiskinant iniciatyvai didinti istorinių automobilių amžiaus ribą, sostinės Gedimino prospekte surengtas protestas. Iniciatyva nepatenkinti automobilių entuziastai prospekte išrikiavo dešimtis iki 1995-ųjų pagamintų transporto priemonių ekspoziciją.
Pasak organizatorių, taip siekiama išreikšti nepritarimą Seime svarstomai įstatymo pataisai, kuria siūloma padidinti istorinių transporto priemonių amžiaus ribą nuo 30 iki 40 metų.
Šios iniciatyvos autorius – su socialdemokratais į Seimą patekęs Antanas Nedzinskas. Jo dėka kovo mėnesį Seimui buvo pateiktos įstatymo pataisos, kuriomis siūloma istoriniais automobiliais laikyti ne prieš 30, o prieš 40 metų pagamintas transporto priemones. A. Nedzinsko teigimu, istorinių automobilių kartelė turi būti šiek tiek aukštesnė, nes ne visi seni automobiliai turėtų vadintis istoriniais.
Jis taip pat pasiūlė istorinėms transporto priemonėms panaikinti prievolę mokėti naudotojo mokestį važiuojant magistraliniais keliais. Parlamentaro nuomone, šiuo metu numatyta prievolė yra perteklinė, nes istoriniai automobiliai skirti edukaciniams tikslams, jie nedaro reikšmingos žalos kelių būklei.
Istorinių automobilių amžiaus cenzo klausimo ėmėsi Teisės ir teisėtvarkos komitetas, o į plenarinę salę projektas turėtų sugrįžti kitą savaitę, balandžio 29 d.
Pagal galiojantį įstatymą, istorinė motorinė transporto priemonė – prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms.