Seimas svarstys siūlymą istoriniais automobiliais laikyti ne prieš 30, o prieš 40 metų pagamintas transporto priemones. Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad istorinio automobilio modelis turi būti nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Svarstoma panaikinti ir prievolę tokių automobilių vairuotojams mokėti magistralinių kelių naudotojo mokestį.
Šios iniciatyvos autorius Seimo narys Antanas Nedzinskas mano, kad istorinių automobilių kartelė turi būti šiek tiek aukštesnė, nes ne visi seni automobiliai turėtų vadintis istoriniais.
„Siūlome pasendinti istorinių automobilių kartelę, kad kiti automobiliai nesinaudotų istorinių automobilių lengvatomis ir kitais privalumais, kuriuos leidžia valstybė. Turime šiek tiek sugriežtinti šią tvarką. (...) Istoriniai automobiliai nemoka taršos mokesčio. Istoriniams automobiliams iš Amerikos nereikia europinių standartų galiojimo. Taip pat istoriniams automobiliams yra supaprastinta techninė apžiūra, ji yra kas penkeri metai. Todėl siūlomas variantas, kad istorinių automobilių kartelė būtų šiek tiek aukštesnė“, – šią savaitę pateikdamas parlamentui tai numatančias įstatymo pataisas teigė A. Nedzinskas.
Jis taip pat pasiūlė istorinėms transporto priemonėms panaikinti prievolę mokėti naudotojo mokestį važiuojant magistraliniais keliais. Parlamentaro nuomone, šiuo metu numatyta prievolė yra perteklinė, nes istoriniai automobiliai skirti edukaciniams tikslams, jie nedaro reikšmingos žalos kelių būklei.
„Istoriniai automobiliai yra skirti ne kasdienėms reikmėms – vadinasi, nenaudojami kas dieną. Beje, istoriniai automobiliai yra ne tik lengvieji, bet yra ir krovininiai, specialiosios paskirties. Šie automobiliai, važiuodami magistraliniais keliais, turi mokėti kelių mokesčius, o jie dažniausiai neveža jokių krovinių ir kitų stambių dalykų, nedėvi kelio dangos. Jie dažniausiai važiuoja į parodas, miestų šventes ir yra skirti parodyti visuomenei, kokia buvo automobilizmo istorija, o ne naudoti kroviniams pervežti“, – iš Seimo tribūnos aiškino socialdemokratas.
Visgi, jo kolega socialdemokratas Rimantas Sinkevičius svarstė, ar ne per daug lengvatų turi istoriniai automobiliai.
„Galbūt reikėtų mažinti lengvatas istoriniams automobiliams? Dabar ir techninė apžiūra kas penkeri metai, ir apžiūra vizualinė, ir kitų lengvatų pilna. Todėl visi nori turėti istorinius automobilius. Pagaliau ir kelių mokesčio nebereikia jiems mokėti. Greitai Lietuvoje pusė automobilių bus istoriniai“, – pastebėjo R. Sinkevičius.
Nepaisant įvairių nuomonių, A. Nedzinsko iniciatyvą po pateikimo palaikė 58 Seimo nariai, prieš balsavo – 8, susilaikė 27. Istorinių automobilių amžiaus cenzo imsis Teisės ir teisėtvarkos komitetas, o į plenarinę salę projektas sugrįš balandžio 29 dieną.
Ar panaikinti mokestį už naudojimąsi keliais važiuojant istoriniais automobiliais svarstys Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai. Tai numatančias įstatymo pataisas Seimo posėdyje planuojama svarstyti gegužės 13 dieną.
Pagal galiojantį įstatymą, istorinė motorinė transporto priemonė – prieš 30 metų ar anksčiau pagaminta transporto priemonė, kurios modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų ir kuri yra originali, tinkama eksploatuoti, bet nenaudojama kasdienėms reikmėms.