Neseniai „Šiaulių bankas" pakeitė pavadinimą ir tapo „Artea" banku. Kaip buvo galima įtarti, tai paskatino sukčius nusitaikyti būtent į šio banko klientus.
„Vakaro žinių" skaitytoja Nijolė sako vos per plauką nepraradusi apvalios sumos pinigų, todėl įspėja būti budriems ir kitus.
Vos neprarado gyventojų pinigų
„Aš šiame banke valdau penkias sąskaitas. Dvi yra organizacijų, dvi - namų bendrijų, o viena - asmeninė. Mėnesio pradžioje, kaip visada, prisijungiau prie vienos iš namų bendrijų sąskaitos, kad paimčiau mėnesio išrašą buhalterei. Galvojau, kad nuėjau per paiešką tiesiai į „Artea" puslapį. Suvedžiau prisijungimo duomenis, tuomet svetainėje pamatau užrašą, kad vyksta klientų patikra. Man tai iš pradžių nesukėlė didelio įtarimo, nes žinojau, kad bankas neseniai pakeitė pavadinimą.
Visą tą laiką rodė, kad puslapis tarsi kraunasi iš naujo. O tada pasirodė užrašas, kad reikalingas „Smart-ID" kodas. Bet aš naudoji ne šį, o mobilų parašą. Tuomet paspaudžiau, kad noriu nutraukti prisijungimą ir man vėl ėmė rodyti, kad vyksta klientų patikra. O tuomet man į telefoną pradėjo eiti žinutės, kad turiu suvesti savo PIN2 patvirtinimo kodą. Aš atsisakiau, o po kelių sekundžių vėl gavau tokį pranešimą. Jų atėjo gal 20 į mano telefoną. Vienu metu pamačiau, kad tarp tų man siunčiamų žinučių parašyta, kad turiu patvirtinti atliekamą 4110 eurų pavedimą", - pasakoja Nijolė.
Moteris suprato, kad pateko į sukčių pinkles. Ji bandė net išjungti telefoną, tačiau tai nepavyko. Bandant atšaukti operaciją, taip pat niekas nesikeitė. Tuomet ji surinko „Artea" banko telefoną. „Man pavyko prisiskambinti ir užblokuoti visas sąskaitas, turėjau keisti mobilų parašą. Išsigandau, nes tai ne mano asmeninė sąskaita, o namų bendrijos. Bijojau, kad prie jos jau prisijungta, nes buvo prašoma patvirtinti pervedimą būtent tokiai sumai, kokia iš tiesų yra sąskaitoje, o ne didesnei", - pasakoja Nijolė.
Moteriai kilo klausimų, kaip bankas gali padėti savo klientams apsisaugoti nuo sukčių: „Kreipiausi į banką, teiraudamasi, kaip bankas saugo mūsų indėlius? Klausiau, ar buvo kreiptasi į policiją, bet supratau, kad tokios procedūros nedaromos. Gavau tik informaciją, kaip apsisaugoti nuo sukčių. Tai naudinga informacija, kuria pasidalinau su visais savo pažįstamais, nes tokioje situacijoje gali atsidurti bet kas. Dabar sukčiai atakuoja visų bankų klientus, tiesiog mano bankas tapo taikiniu, nes keičia pavadinimą."
Nijolė pasidalijo minėta informacija ir su „Vakaro žiniomis". Pasirodo, kad sukčiai yra netgi išpirkę mokamą „Google" reklamą, kad ieškant „Artea" banko internete, klientams būtų rodoma netikra, sukčių sukurta svetainė, labai panaši į tikrą banko svetainę.
Sukčiai jau sukūrė tūkstančius netikrų nuorodų
„Vakaro žinios" kreipėsi į „Artea" banką. Jo atstovė Ieva Marija Černiauskaitė patikino, kad panašios istorijos bankui yra žinomos. „Apgailestaujame, kad klientė pateko į nemalonią situaciją. Netikrų svetainių kūrimas - šiuo metu itin aktyviai sukčių išnaudojama schema. Ji veikia ne tik sukuriant netikrą svetainę ir ją talpinant, pavyzdžiui, soc. tinkluose ar siunčiant el. paštu, kaip tai buvo daroma iki šiol, bet ir išsiperkant pirmas „Google" paieškos pozicijas. Šiuo metu sukčiai išnaudoja bankų, draudimo, elektros tiekimo ir kitų bendrovių vardus. Pastarąjį mėnesį pastebime šio sukčiavimo būdo suaktyvėjimą. Situaciją aktyviai stebime ir nuo metų pradžios jau esame užblokavę daugiau nei 100 tokių nuorodų", - nurodė atstovė.
Banko atstovė nurodė, kad geriau nesinaudoti „Google" paieška, bet banko svetainę pasiekti tik įvedant pilną adresą www.artea.lt. „Prisijungimo metu niekada nėra prašomas „PIN2" kodas - jis reikalingas tik mokėjimui patvirtinti; naudojant „Smart-ID" ar „Mobile-ID", visada patikrinkite telefono ekrane matoma patvirtinimo lango tekstą - įsitikinkite, kad tikrai tvirtinate tą operaciją, kurią pats inicijavote.
Taip pat atkreipiame klientų dėmesį - sukčių kuriamos nuorodos dažnai skiriasi tik viena raide ar simboliu, todėl itin svarbu išlikti budriems. Jeigu kyla bet kokių įtarimų dėl nuorodos - nespauskite jos ir susisiekite su banku telefonu ar el. paštu", - nurodė banko atstovė.