respublika.lt

Teroro akto pėdsakų dėl Vilniuje nukritusio lėktuvo rasti nepavyksta

(108)
Publikuota: 2024 gruodžio 20 13:46:00, Vytas VARUNGIS
×
nuotr. 1 nuotr.
Eltos nuotr.

Prokuratūros turimi duomenys irgi neleidžia teigti, kad katastrofos priežastis buvo kažkoks neteisėtas įsikišimas į aviacijos veiklą.

 

Generalinė prokuratūra penktadienį pranešė, kad ikiteisminis tyrimas Vilniuje įvykusios bendrovės „Swiftair" krovininio lėktuvo „Boeing 737-476" katastrofos yra atliekamas dėl transporto priemonių, juose esančių įrenginių netinkamos priežiūros ar remonto, tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimo ir šiuo metu perkvalifikuoti tyrimą pagal kitokius Baudžiamojo kodekso straipsnius nėra jokio pagrindo.

Kaip rašė „Vakaro žinios", lapkričio 25 d. ryte nepasiekęs oro uosto nusileidimo tako prie sostinės gyvenamojo namo nukrito ir į šipulius sudužo krovininis lėktuvas, skraidinęs Vokietijos logistikos milžinės DHL siuntas. Jo nuolaužos užkliudė pastatą, kilo gaisras. Katastrofoje žuvo pilotas, o dar trys orlaiviu skridę žmonės buvo sužeisti. Tai pirmoji tokia Lietuvoje tragiška avarija, įeisianti ir į pasaulio aviacijos istoriją.

Po katastrofos prabilta ir apie teroristinio akto galimybę. Valstybės saugumo departamento vadovas Darius Jauniškis tuomet aiškino, kad užsienio partneriai buvo įspėję apie sabotažo atvejų ir terorizmo grėsmę.

Prokuratūra šiuo metu neatmeta nei vienos versijos, tačiau atlikta pirminė lėktuvo skrydžio savirašių užfiksuotų duomenų analizė neleidžia teigti, kad lėktuvo katastrofos priežastis buvo kažkoks neteisėtas įsikišimas į aviacijos veiklą.

Tyrime šiuo metu jau yra atlikta įvykio vietos apžiūra, tęsiamos paimtų daiktų apžiūros, analizuojami skrydžio duomenys, nustatinėjamos faktinės įvykio aplinkybės bei žala, padaryta žmonių sveikatai, turtui ir gamtai, atliekami kiti procesiniai veiksmai.

Žmonės, kurių namai nukentėjo, tyrimo metu buvo pripažinti nukentėjusiaisiais. Jais pripažinta 16 asmenų. Siekiant nepakenkti tyrimui šiuo metu detalesnė informacija neteikiama.

Vadovaujant Generalinei prokuratūrai tyrimą atlieka Lietuvos kriminalinės policijos biuras. Šis tyrimas vyksta lygiagrečiai vykdomam Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus saugos tyrimui.

Teisingumo ministerija penktadienį dar kartą pranešė, kad atlikus preliminarią lėktuvo skrydžio duomenų savirašio ir pilotų kabinos pokalbių savirašio duomenų analizę bei surinkus įrodymus avarijos vietoje jokių neteisėto įsikišimo požymių nenustatyta.

Abiejų savirašių duomenys buvo sėkmingai nuskaityti Vokietijos federalinio orlaivių avarijų tyrimo biuro savirašių ir avionikos laboratorijoje. Skrydžio duomenų savirašio duomenyse buvo daug techninių parametrų apie skrydį. Kabinos pokalbių savirašis įrašė skrydžio įgulos narių pokalbius, taip pat užfiksavo pilotų kabinos foninius garsus.

Iš skrydžio duomenų savirašio nuskaičius tam tikrus skrydžio parametrus, buvo galima atkurti pirmąjį orlaivio skrydžio trajektorijos vaizdą.

Šios avarijos saugos tyrimą ir toliau atlieka Tarptautinė saugos tyrimo grupė, kurią sudaro saugos tyrėjai iš Ispanijos, Vokietijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų saugos tyrimų institucijų.

 

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
12
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (108)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek dienų kitą savaitę (gruodžio 23-29 d.) dirbsite?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate I.Šimonytės Vyriausybės darbą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +5 C

+1 +5 C

+1 +6 C

+1 +5 C

+1 +5 C

+1 +3 C

0-10 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s