Sostinės savivaldybė paskelbė 1 mlrd. eurų vertės viešąjį pirkimą, kuriuo ketina iki 2030-ųjų Vilniuje autobusų skaičių padidinti iki 824 ir dalį maršrutų perleisti privatiems vežėjams, sako miesto meras Valdas Benkunskas.
„Konkursas proveržiui pasiekti yra vakar (antradienį – ELTA) paskelbtas, jo tikslas yra nupirkti maždaug trečdaliu papildomo kilometražo viešuoju transportu – tai yra 28,4 mln. kilometrų rida, kurie bus kursuojami 54 maršrutais ir aptarnaus juos beveik 330 autobusų“, – žurnalistams trečiadienį sakė V. Benkunskas.
Šiuo metu maršrutus aptarnauja trys vežėjai: savivaldybės valdoma „Vilniaus viešasis transportas“, privačios „Transrevis“ ir „Kautra“, o savivaldybė kompensuoja kilometro kainą.
„Mes neperkame nei autobusų, nei jokios infrastruktūros, mes perkame paslaugą. (…) Čia bus vežėjų atsakomybė susirasti gamintojus, užsiimti vietą gamyklose, nusisamdyti vairuotojus ir laikytis sutartyje nustatytų kriterijų – kokybinių ypač parametrų, laikytis grafikų ir panašiai“, – kalbėjo meras.
Dabar Vilniuje kursuoja beveik 630 transporto priemonių, tad baigus konkursą šis skaičius augs 30 proc., kilometrų rida pasieks 67 mln., juos aptarnaus 824 transporto priemonės.
Iki 2030 m. planuojama pakoreguoti 46 esamų maršrutų trasas, dažninti 44 maršrutų kursavimą. Planuojama smarkiai išplėsti maršrutus toje miesto dalyje, kur transportas važiuoja kas 6 min. – dalyse, kur jie važiuodavo labai retai, kursavimas, planuojama, pasieks 15 min. dažnį.
„Po konkurso, 2027-2028 metų pradžioje, startuotume su visai kita kokybe dažnume“, – tikino V. Benkunskas.
Konkursą planuojama įgyvendinti per 4 naujus maršrutų paketus, iš viso ketinama turėti 55 konkuruojamus maršrutus, kuriuos aptarnaus 327 nauji autobusai.
Anot mero, atnaujinus viešojo transporto tinklą, autobusais bus važiuoti maloniau, gerės kelionės kokybė, kursavimo dažnumas.
„2027 m. Vilniaus visas viešasis transportas bus ir naujas, ir ekologiškas, ir visos tos bėdos, kurias dabar dar vis turime dėl kokybinių dalykų – kad nepatogu, nešvaru, neventiliuojama ir nešildoma, jos bus pamirštos. Čia yra didelis akcentas į kokybinius dalykus, tą mes keliame sutartyje rangovams“, – kalbėjo V. Benkunskas.
„Matome didelį rinkos susidomėjimą, visi pagrindiniai Lietuvos vežėjai, taip pat ir užsienio vežėjai labai noriai ir aktyviai dalyvauja rinkos konsultacijose. Tikimės didelės konkurencijos, gerų kainų. (…) Domisi 7-8 tiek Lietuvos, tiek užsienio vežėjai“, – aiškino jis.
Planuojama, kad naujos sutartys su vežėjais bus pasirašytos 2025 m. vidurvasarį, o konkurso laimėtojai turės dvejus metus pasiruošti pokyčiams.