Vyriausybė pritaria Seimo narių iniciatyvai funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus pripažinti keleivinėmis transporto priemonėmis, kuriomis keleiviai galėtų būti vežami reguliariais reisais ir kur galiotų autobusų ar troleibusų bilietai. Tačiau pataiso, kad į Gedimino kalną kelia ne funikulierius, o liftas.
„Seimo narių R.Vaitkaus ir kt. (viso 14 Seimo narių) inicijuotų Kelių transporto kodekso pataisų tikslas - funikulierius ir kabamųjų lynų kelių keltuvus pripažinti keleivinėmis transporto priemonėmis, kuriomis keleiviai galėtų būti vežami reguliariais reisais, įtvirtinti savivaldybėms galimybę funikulierių ir (ar) kabamųjų lynų trasas pripažinti viešojo transporto maršrutais, nustatyti bilietų kainas, įtraukti šiuos maršrutus į bendrą savivaldybės vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo tinklą", - primenama Susisiekimo ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte.
Seimo nariai nurodo, kad šiuo metu Lietuvoje yra veikiantys trys funikulieriai ir vienas kabamųjų lynų keltuvas - funikulieriai yra Kaune („Žaliakalnio" ir „Aleksoto") ir Vilniuje („Gedimino kalno"), o kabamųjų lynų keleivinis keltuvas „Lynų kelias" įrengtas Druskininkuose.
„Kaip teigiama Aiškinamajame rašte, įstatymo projektu būtų reglamentuotos esminės viešojo transporto priemonių sąvokos, išplečiamas viešojo transporto priemonių sąrašas, kas vėliau lemtų ekologišką transporto priemonių pasirinkimą tarp gyventojų (keleivių), pritrauktų naujus gyventojų (keleivių) srautus, mažintų avaringumą, triukšmo lygį bei oro taršą. Taip pat pažymima, kad Čekijos Respublikos sostinėje - Prahoje - funikulieriai yra įtraukti į bendrą metro, tramvajų, priemiestinių traukinių ir autobusų maršrutų tinklą, juose galioja viešojo transporto bilietai, o Italijos kalnų kurortuose kai kurie kabamųjų lynų keltuvai taip pat yra integruoti į vietinio susisiekimo maršrutų tinklą, taip siekiant didinti viešojo susisiekimo potencialą bei užtikrinti poreikį tarp gyventojų (keleivių), mažinti triukšmo lygį, avaringumą bei oro taršą", - dėstoma Vyriausybės projekte.
Susisiekimo ministerija Vyriausybei siūlo pritarti įstatymo projekto keliamam tikslui ir pasiūlyti Seimui Įstatymo projektą tobulinti pagal pateikiamas pastabas ir pasiūlymus: naujas viešojo transporto priemonių sąvokas įtvirtinti ne Kelių transporto kodekse, o Transporto veiklos pagrindų įstatyme; atsižvelgiant į tai, kad dalis keleivių, kurie naudojasi viešuoju transportu, turi teisę į važiavimo keleiviniu transportu lengvatas, atitinkamai keisti Transporto lengvatų įstatymą; įstatymo projektą papildyti reikalavimais funikulierių ir lyninių keltuvų infrastruktūrai, techniniams parametrams ir pan., arba nurodyti, kad lynų kelio įrenginiai ir jų infrastruktūra, posistemiai ir saugos komponentai turi atitikti ES reglamento nustatytus reikalavimus; nustatyti keleivių vežimo kabamaisiais lynų keliais reikalavimus ir, kadangi kabamieji lynų keliai priskiriami prie potencialiai pavojingų įrenginių, įstatymo projekte aiškiai apibrėžti, kaip bus užtikrintos keleivių teisės į draudimą.
„Kartu atkreipiamas dėmesys, kad Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytas „Gedimino kalno" funikulierius" nėra funikulierius, šis įrenginys yra liftas", - konstatavo Susisiekimo ministerija.