respublika.lt

NŠA atkūrė daugumą sistemoje dingusių lietuvių kalbos PUPP darbų: dešimtokai turės galimybę juos perlaikyti

(6)
Publikuota: 2024 gegužės 31 15:22:00, Martyna Pikelytė, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Moksleiviai turės galimybę perlaikyti lietuvių kalbos ir literatūros PUPP patikrinimą. Eltos nuotr.

Kilus diskusijoms dėl sistemoje pradingusių lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) užduočių, Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) tikina, jog daugumą darbų pavyko atkurti. Pasak NŠA, su šia problema susidūrę dešimtokai turės galimybę perlaikyti lietuvių kalbos ir literatūros PUPP.

 

„Nacionalinės švietimo agentūros laikinasis direktorius Aidas Aldakauskas nurodė testavimo sistemoje išsaugotus mokinių darbus ar jų fragmentus išimti ir pateikti vertinimui“, – skelbiama NŠA pranešime spaudai.

NŠA duomenimis, galėjo dingti apie 500 moksleivių darbai. Tai – maždaug 1,9 proc. nuo visų 25,8 tūkst. patikrinime dalyvavusių dešimtokų. Pasak agentūros, pavyko atkurti 350 moksleivių darbus.

NŠA akcentuoja, kad su šia problema susidūrę dešimtokai per pakartotinę PUPP sesiją galės iš naujo atlikti lietuvių kalbos ir litratūros užduotis.

„Per pakartotinį Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą birželio 10 d. šie mokiniai galės atlikti lietuvių kalbos ir literatūros užduotį dar kartą, pasirinkdami, ar nori atlikti pilnos apimties užduotį ar tik teksto kūrimo dalį. Tokiu atveju teksto suvokimo, kalbos pažinimo ir vartojimo dalies įvertinimas jiems būtų užskaitomas iš pagrindinės sesijos, o teksto kūrimo – iš pakartotinės sesijos“, – rašo NŠA.

„Mokiniai taip pat galės pasirinkti gauti įvertinimą tik iš dalies žodžiu ir teksto suvokimo, kalbos pažinimo ir vartojimo dalies raštu. Apie tai mokyklos ir savivaldybės buvo informuotos praėjusį penktadienį“, – aiškino jie. 

M. Navickienė norėjo apie problemą sužinoti anksčiau

Visgi, laikinai Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM) vadovaujanti M. Navickienė tikina, kad tokią situaciją būtų buvę spręsti paprasčiau, jei NŠA būtų iš anksto apie tai informavusi.

„NŠA manęs nebuvo informavusi apie susidariusią situaciją. Ji yra keleto savaičių senumo, tai aš tikrai būčiau norėjusi, kad vadovas pristatytų, kad yra tokia problema, kokie yra siūlomi sprendimo būdai. Tuomet būčiau galėjusi pasiūlyti ir savo sprendimus, kuriuos matyčiau toje situacijoje. To dialogo nebuvo“, – Eltai teigė M. Navickienė.

„Visus, dirbančius švietimo sektoriuje, raginu suprasti, kad mūsų veiklos centras yra vaikas. Ne sistema. Kartais reikia pripažinti klaidas“, – pridūrė ji. 

Kaip skelbta anksčiau, po lietuvių kalbos ir literaūros PUPP švietimo bendruomenėje kilo pasipiktinimas, jog dalies moksleivių darbai nebuvo užskaityti ir dingo sistemoje. Visgi, NŠA tuomet tikino ieškanti būdų, kaip įvertinti pradingusius dešimtokų darbus.

Lietuvių kalbos ir literatūros PUPP yra sudarytas iš dviejų dalių. Baigus rašyti pirmąją, teksto suvokimo ir gramatikos dalį, moksleiviai turi paspausti mygtukus „pateikti“ ir „baigti darbą“, o tuomet eiti prie rašinio dalies. NŠA anksčiau dalijosi vertinimu, kad dalis moksleivių galėjo nenuspausti šių mygtukų arba nespėti atlikti užduoties per numatytą laiką.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (6)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kada puošite namus Kalėdoms?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kurioje Baltijos valstybėje gyventi geriausia?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-6 +4 C

-5 +6 C

+1 +6 C

-4 +5 C

-1 +3 C

+3 +8 C

0-11 m/s

0-7 m/s

0-7 m/s