Susisiekimo ministerija praneša, kad kitais metais įkūrus Valstybinį kelių fondą, bus sukurtas ir tvarus, prognozuojamesnis valstybinės reikšmės kelių bei tiltų finansavimo mechanizmas su rekordiniu finansavimu - beveik 1 mlrd. eurų.
Konkretus finansavimo dydis, pasak minėtos ministerijos, priklausys nuo fondo pajamų šaltinių (pavyzdžiui, kelių mokesčiai, kelių rinkliava, kiti mokesčiai, atsiras galimybė skolintis).
Daug diskusijų kyla dėl to, kad bus apmokestinta daugiau kelių, daugiau kilometrų.
Kas pajus didesnę mokesčio naštą?
Ministerijos teigimu, diskusijos dėl apmokestinamų kelių tinklo plėtros grindžiamos principais „naudotojas moka" ir „teršėjas moka".
„Tačiau gyventojai, važiuojantys į pajūrį arba keliaujantys tarp kitų Lietuvos miestų, neturės susimokėti. Planuojami pokyčiai, įskaitant apmokestinamo kelių tinklo išplėtimą į tam tikrus valstybinės reikšmės krašto kelių ruožus, finansiškai tiesiogiai nepaveiks ir vežėjų, kurie jau dabar įsigyja, pavyzdžiui, metines vinjetes. Šios vinjetės galiotų ir naujai apmokestintuose ruožuose", - aiškina ministerija ir atkreipia dėmesį, kad vis dėlto pokytis bus aktualesnis tiems vežėjams, kurie iki šiol, galbūt siekdami išvengti mokesčio už naudojimąsi magistraliniais keliais (kurie yra geriau pritaikyti sunkiasvoriam transportui), rinkosi alternatyvius maršrutus krašto keliais.
Išplėtus apmokestinimą, tokios nemokamos alternatyvos šiems vežėjams sumažėtų.