Po Donaldo Trampo taip vadinamo ultimatumo Rusijai metas baigti apgaudinėti save ir gyventi iliuzijomis. Prieš šio „ultimatumo", suteikusio Rusijai dar 50 dienų karui Ukrainoje, paskelbimą JAV įvedė 30 proc. importo muitus ES šalims.
D.Trampo vadovaujamos JAV akivaizdžiai išeidinėja iš karo Ukrainoje - tieks nežinia kiek ginkluotės, bet už europiečių lėšas. O aptarinėjamų nežinia iš kur paimtinų Ukrainai būtinų „Patriot" sistemų skaičiai - tik simboliniai. Joms reikalingų raketų, kurių JAV per metus pagamina apie 800 vnt., klausimu - tyla.
Tai - kompleksinis smūgis ne tik Ukrainai, bet ir ES ekonomikai. Viena po kitos ES šalys atsisako tam skirti lėšų. Blokuojamos ir galimos būsimo ES biudžeto lėšos Ukrainai. Gyvenantiems iliuzijomis priminsiu tai, ką š. m. kovo 17 d. signatarai išgirdome iš Lietuvos Ministro Pirmininko Gintauto Palucko - ES biudžetas braška, svarstomi net 17 naujų mokesčių.
Besidžiaugiančių 18-u ES sankcijų Rusijai paketu paklauskime, kiek iš anksčiau paskelbtų kelių dešimčių tūkstančių draudimų iš tikrųjų vykdomi? Nes rusiška nafta ir dujos vis plaukia, teka, Rusijos pajamos už jas didėja... JAV tai vienu, tai kitu pretekstu Rusijai skirtas sankcijas naikina...
Kodėl ne tik Ukraina, bet ir mes su Latvija ir Estija, gal dar kokia nors akivaizdžiai įsiūbuojama Moldova turime likti atpirkimo ožiais? Kinija pareiškė, kad neleis laimėti prieš Rusiją, oficialiai pradėjo tiekti jai ginklus. Ir pakvietė Vladimirą Putiną š. m. rugsėjo 3 d. atvykti į II pasaulinio karo pabaigai (pergalei prieš Japoniją) skirtą karinį paradą Tiananmenio aikštėje, kuri pagarsėjo po 1989 m. birželio 4 d. susidorojimo su protestuotojais.
Nenustebkime, jei bus pakviestas ir D.Trampas. Tomis dienomis rikiuosis pretendentai į Nobelio Taikos premiją...
Tad Lietuvos ir Estijos „didvyriškų" pastangų kovoti su Kinija ir Rusija, o ir Baltarusija akivaizdžiai nepakanka.
Savaitei į Kijevą atvykus JAV Prezidento atstovui Kitui Kelogui, skubiai pakeista Ukrainos Vyriausybė - paskutinė, nepažeidžiant Konstitucijos veikusi valdžios institucija.
Padaryta tai pažeidžiant Ukrainos Konstituciją - ne parlamento daugumos siūlymu Prezidentui, bet Vladimiro Zelenskio teikimu Aukščiausiajai Tarybai Ministre Pirmininke paskirta ekonomikos viceministrė Julija Sviridenko.
Buvęs Ministras Pirmininkas (iki tol nelabai žinomas) Denisas Šmigalis paskirtas gynybos ministru. Bene labiausiai korumpuota Ukrainos ministerija turi likti patikimose rankose...
D. Šmigalis jau spėjo aplankyti net patį Joną Ohmaną, kurį Gitanas Nausėda š. m. liepą apdovanojo dideliu Lietuvos valstybės ordinu.
Darbą gynybos ministru baigęs Rustemas Umerovas buvo siūlytas Ukrainos ambasadoriumi JAV. Nepavyko. Matyt, dėl to, kad yra ir JAV pilietis, ten gyvena jo šeima. JAV dar supranta tokius klausimus.
Pasiūlyta Olga Stefanišina, buvusi už euroatlantinę integraciją atsakinga vicepremjerė, 2024 metais paskirta teisingumo ministre, nors Ukrainos Aukščiausias Antikorupcijos teismas tuo metu nagrinėjo baudžiamąją bylą, kurioje ji kaltinta korupcija...
Tokie pasirinkimai Ukrainoje. Ukrainiečiai diskutuoja apie naujos Ministrės Pirmininkės Julijos Sviridenko ir V. Zelenskio ofiso vadovo Andrejaus Jermako santykius.
To, kurio patikimumo dėl jo santykių su Rusijos specialiosiomis tarnybomis patikrinimo (due diligence) rezultatus dar 2022 m. liepos mėnesį JAV Kongreso narė respublikonė išeivė iš Ukrainos Viktorija Spartz prašė JAV Prezidento Džo Baideno pateikti Kongresui uždarame posėdyje.
Lietuvoje mėgstama prisiminti Budapešto susitarimą dėl Ukrainos saugumo. Tačiau ne mažiau svarbu žinoti, kad po 2022 m. vasario 24 d. prasidėjusios Rusijos karinės intervencijos į Ukrainą, pastarosios valdžia nesikreipė į šį susitarimą pasirašiusias šalis dėl apgynimo, o 2023 m. vasario mėn.Ukrainos Prezidentas V. Zelenskis paskelbė apie Ukrainos išstojimą iš šio susitarimo.
Tai būtina suvokti vis dar manantiems, kad Lietuvos valdžia mus gina. Palyginimai su Ukraina naudingi. Ne tik dėl komendantinio Lietuvos valdymo ir šaulių apmokymų žudyti „nelojalius" asmenis. Bet ir dėl esminio mūsų valdžios vykdomo Rusijos „atgrasymo" be jokio plano.
Štai Australija paskelbė, kad perduoda Ukrainai 49 amerikietiškus „Abrams" tankus už 160 mln. USD. Tačiau Lietuvos valdžia Dovilės Šakalienės asmenyje sudarė sutartį dėl 44 „Leopard-2" tankų įsigijimo už 2 mlrd. Eur.
Pirmąją tankų kuopą mūsų kariuomenė formuos 2029 metais, o visą batalioną - 2034 metais. Paieškokime dar daugiau „sveiko" proto Lietuvoje. Kiek kainuos vokiškos brigados įkūrimas iki 2027 m.? Ir kodėl ji čia kuriasi, jei Vokietijos kariuomenė pareiškė, kad nėra gavusi savo valdžios nurodymų, ką jai čia veikti, jei Rusija puls?
Ir kam čia įkurdinami vokiečių karių žmonos ir vaikai - ar tai bus gyvasis skydas prieš puolančią Rusijos kariuomenę? G.Nausėdos Vokietijos Prezidentui ką tik įteiktas „Vyčio" kryžius su aukso grandine nepadės.
Ir ar galime pasitikėti besiblaškančiu nauju Vokietijos kancleriu Fridrichu Mercu, kuris tai puola Rusiją, tai nebe...
F.Mercui Rusijos specialioji karinė operacija Ukrainoje - tai karas, o Izraelio karinė operacija Sirijoje (ir Gazoje) - tai ne karas. Nes Izraelis yra demokratinė šalis, o Rusija - nėra tokia. O kur sveikas protas, padorumas ir sąžinė? Viskas parduodama? Už kiek?
Todėl grįžkime prie „demokratiškai" valdomos Lietuvos. Jei aiškėja, kad šiemet gynybai Lietuvos skirti 2,5 mlrd. Eur (3 proc. BVP) padidinti dar 800 mln. Eur (Vyriausybei padidinus skolinimusi šiam „atgrasymui" ribą, tokiu būdu pasiekus karinių išlaidų 4 proc. BVP), o D.Šakalienei jau spėjus šį padidinimą „įsisavinti", tai mūsų klausimas Lietuvą valdantiems labai aiškus - jūs privalote nedelsiant atsistatydinti. Visi iki vieno. Turi vykti nauji Seimo ir Prezidento rinkimai.
Kodėl? O gi, visų pirma, todėl, kad pasitvirtinus informacijai, jog nei vokiečiai, nei iš Baltijos šalių išvedami JAV kariai mūsų negins, klausimas mūsų valdžiai yra paprastas ir aiškus - ką jūs padarėte realaus, kad Lietuva išvengtų įtraukimo į karą?
Tai - kiekvienos šalies valdžios esminė užduotis. Mūsų visų piniginių lėšų „įsisavinimas" be mūsų sutikimo ir be plano, skambių viešų frazių naudojimas provokuojant Rusiją - tai ne mūsų gynyba, o tiesus kelias į karą Lietuvoje.
Š. m. liepos 17 d. „bendru sutarimu" priimtas VRK sprendimas neregistruoti referendumo dėl valstybės pareigos neapmokestinti piliečių turto. VRK susirūpino, kad pažeisime užsieniečių teises.
Taigi, Lietuvos Respublikos konstitucinė santvarka, nustatyta Konstitucijos 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ir 9 straipsniais, de facto jau negalioja, nes tiesioginei demokratijai veikti nebeleidžiama. Tautos suverenitetas suvaržytas valdžios institucijų, jų sprendimais apribotos Tautos suverenios galios, kurių faktiškai jau neleidžiama vykdyti tiesiogiai, t. y. referendumu. Valstybės valdžią "vykdo" VRK, kuri administracine galia riboja Konstituciją, o ne tarnauja žmonėms. VRK tapo esminiu jos aptarnavimu „išrinktos" valdžios įrankiu prieš Tautą.
Su kaupu tai patvirtino 2024 metų rinkimai Lietuvoje ir stebėtojų surinkti šiurkščių pažeidimų įrodymai, griežtos atskaitomybės balsavimo biuletenių neapskaitymas. To niekas „nemato" Lietuvoje, Briuselyje ir Maskvoje. Nors mūsų Konstitucijoje vis dar skelbiama, kad svarbiausi Lietuvos Respublikos ir Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu.
Ar mums, Lietuvos piliečiams, reikia dar kokio nors papildomo argumento, kad suvokti, jog šiemet JAV viceprezidentas Džeimsas D.Vensas pagrįstai Europos „lyderiams" paaiškino, kad esminiai demokratijos principai Europoje iškreipti, kad taikomi dvigubi standartai.
Tuo požiūriu inertiškas Europos Komisijos blaškymasis ir užsispyrimas jau tampa paranojiškais. Nauji grasinimai Gruzijai atšaukti bevizį režimą, jei ten nebus kasmečių LGBT+ paradų ir nebus leista užsieniui finansuoti organizacijų Gruzijoje veiklą. Iš pykčio ar tyčia „nematoma", kad Gruzijos Užsienio agentų įstatymas nedraudžia vietinėms organizacijoms gauti užsienio finansavimo, tik jos privalo tai deklaruoti ir atlikti būtinus formalumus.
O kažkada 1991 metais Aukščiausioje Taryboje, verdant karštoms diskusijoms dėl Moratoriumo Kovo 11-osios Aktui ir derybų su Tarybų Sąjunga siekio, parlamento Pirmininkas Vytautas Landsbergis pasiūlė svarstyti svarbiausių mūsų valstybei referendumų klausimą.
Mat dar buvo „nepasenę" įspūdis ir pagarba Tautai po įtikinamo mūsų žmonių sprendimo 1991 m. vasario 9 d. plebiscite, po kurio Aukščiausioji Taryba priėmė 1991 m. vasario 11 d. konstitucinį įstatymą dėl Lietuvos valstybės.
Tauta nustatė, kad valstybės suverenitetas atiduodamas tik ¾ visų rinkėjų pritarimu. Ar neatrodo, mielieji, kad su dabartine taip vadinama Lietuvos valdžia pats laikas Lietuvos piliečiams atsiminti šias savo teises?
Parduos dar kartą, nė nemirktelėję. Arba spruks.