Laikinąja tapusi Vyriausybė pateikė 122 projektus, kuriuos Seimui siūlo įtraukti į rudens sesijos darbų programą. Atrodytų, kas čia nelogiško. Tačiau logikos čia tikrai labai mažai.
Jau per pirmuosius naujosios sesijos posėdžius parlamentas turėtų patvirtinti naujos sudėties Vyriausybę, tad kodėl laikinoji primeta, ką Seimas dar turi nuveikti?
Juolab kad ir koalicijos sudėtis pasikeitė, tad naujame ministrų kabinete „skvernelininkus" tikrai pakeis „valstiečiai".
Būtų suprantama, jei būtų teikiama keliasdešimt projektų, kuriuos parlamentarai galėtų pradėti svarstyti iki kol prisieks nauja Vyriausybė. O tada jau naujoji teiktų savo pasiūlymus. O dabar norima, kad visos sesijos metu būtų svarstomi senosios projektai.
Laimei, bent jau esminiai projektai nesiūlomi, jie daugiau kosmetiniai.
Pavyzdžiui, siūloma sutrumpinti kontrolės procedūras aplinkos apsaugos srityje, numatyti trumpesnę planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo proceso trukmę, optimizuoti kadastro duomenų nustatymo procesą, patikslinti esamas miškų grupes, sureguliuoti rinkoje atsiradusius naujus gaminius su nikotinu, optimizuoti muitinės organizacinę struktūrą, pertvarkyti valstybės įmonę Turto banką į akcinę bendrovę Turto banką ir t.t.
Ir tai ne vienintelis nelogiškumas. Ypač kurioziška situacija būna kas ketverius metus - tada, kai vyksta eiliniai Seimo rinkimai.
Nueinanti valdžia spalį pateikia kitų metų valstybės biudžeto projektą, kuris lipdomas ne vieną mėnesį.
Naujas Seimas prisiekia lapkričio viduryje, nauja Vyriausybė - dar po kelių savaičių. O projektas turi būti patvirtintas iki gruodžio 23 d.
Tad laiko yra nebent simboliniams pakeitimams. Ir tada naujoji valdžia praktiškai turi įgyvendinti senosios užmojus.
Galbūt reikėtų paankstinti Seimo rinkimų datą?