Taškento pergalės parke vykusioje parodoje Uzbekistanas pirmą kartą pademonstravo iš esmės modernizuotą sovietinio T-64 tanko versiją, pritaikytą šiuolaikinėms kovos su dronais sąlygoms.
Projektą įgyvendino vietos gynybos įmonės „Semey Engineering" ir Čirčiko šarvuotos technikos remonto gamykla.
Pagrindiniai pakeitimai susiję su tanko apsauga ir varikliu. Vietoje pasenusių dinaminių šarvų sumontuoti modernūs keraminiai moduliai, o aptakaus profilio bokštelis yra visiškai užsandarintas.
Šis sprendimas skirtas apsaugoti nuo dronų-kamikadzių atakų ir sumažinti tanko matomumą. Išorinę optiką pakeitė skaitmeninės stebėjimo sistemos.
Atnaujintas T-64 gavo Pietų Korėjos korporacijos „Doosan" gamybos dyzelinį variklį DP222LC, kurio galia yra 950 AG.
Jis pakeitė seną sovietinį 5TDF variklį. Tai leido padidinti greitį iki 65 km/val., o įveikiamą atstumą - iki 500 km. Tankui buvo palikta 125 mm 2A46 patranka, bet nuimtas pasenęs didelio kalibro kulkosvaidis.
Ekspertai pažymi, kad uzbekai kovos mašiną modernizavo atsižvelgdami į pastarųjų metų karinių konfliktų, kuriose aktyviai naudojami T-64, pamokas. Skirtingai nuo Irano atliekamos sovietinių tankų modernizacijos, Uzbekistano versija orientuota į apsaugą nuo dronų, kas ypač svarbu šiuolaikiniame kare.
Uzbekistanas turi apie šimtą iš SSRS paveldėtų T-64.
Jų modernizavimas daug pigesnis nei naujų pirkimas: perdaryti vieną tanką kainuoja apie 1 mln. JAV dolerių, kai naujo kaina siekia 4 mln. dolerių ar daugiau.
Toks sprendimas leidžia išlaikyti nemažą kovinių mašinų parką turint ribotą biudžetą.
Uzbekistano gynybos ministerijos duomenimis, iki 2027 m. planuojama modernizuoti pirmąją 30 tankų partiją.
Ateityje transporto priemonės gali būti aprūpintos aktyvios gynybos ir radioelektroninio karo sistemomis.
Uzbekistano inžinierių patirtis gali būti aktuali ir kitoms buvusioms sovietinėms respublikoms, tokioms kaip Kazachstanas ar Moldova, kurios turi nemažai pasenusių T-64.