Graikijos kultūros ministerija inicijavo ieškinį prieš „Adidas" dėl reklaminio šou, kurio metu dronai „spardė" Atėnų Akropolyje stūksantį Partenoną, praneša „The Guardian".
Netoli Atėnų Akropolyje esančio Partenono (šventyklos devei Atėnei) šimtai dronų danguje suformavo sportbačio siluetą ir sudarė įspūdį, kad batas „stumia" šventą objektą.
Ministerija teigia, kad filmuojant nebuvo laikomasi UNESCO procedūrų, o komercinis archeologinio paveldo naudojimas prieštarauja Graikijos įstatymams.
Ministerijos vadovė Lina Mendoni vaizdo įrašą pavadino labai nemaloniu ir pažymėjo, kad jis iškreipia Partenono kultūrinės vertės suvokimą.
Pasak jos, filmavimas vyko nesilaikant įstatymų numatytos tvarkos.
Dėl to institucija kreipėsi į Graikijos civilinės aviacijos administraciją su prašymu įvertinti bepiločių orlaivių skrydžių paminklo teritorijoje teisėtumą.
„Adidas" patikino, jog jie veikė teisėtai. Oficialiame komentare bendrovė pažymėjo, kad gavo visus reikiamus leidimus, o pačiame vaizdo įraše nenaudojami tiesioginiai Akropolio vaizdai. Bendrovė pabrėžė, kad gerbia Graikijos kultūros paveldą.
Atėnų prokuratūra pradėjo atskirą tyrimą, kad išsiaiškintų, kokiais leidimais remiantis buvo surengtas dronų šou, o teismas ėmėsi nagrinėti Kultūros ministerijos ieškinį ir rinkti įrodymus.
Situacija sukėlė platų rezonansą. Opozicinė PASOK partija apkaltino vyriausybę aplaidumu ir suabejojo Kultūros ministerijos veiksmais.
Skandalo fone buvo prisiminta, kad ji neseniai uždraudė režisieriui Jorgui Lantimui (Yorgos Lanthimos) Akropolyje filmuoti filmą „Bugonija".
Tuomet departamentas atsisakymą pagrindė filmo turinio ir paminklo simbolių neatitikimu.
Socialiniuose tinkluose netruko pasirodyti žinutės su šūkiu „Ne Lantimui, taip Adidas", rodančios visuomenės nuomonės takoskyrą tarp kultūros vertybių apsaugos ir komercinės laisvės.