Antroji pagal dydį Japonijos automobilių gamintoja trečiadienį netikėtai paskelbė sėkmingai paleidusi į orą ir nuleidusi ant žemės savo sukurtą „eksperimentinę daugkartinio naudojimo raketą“. „Honda“ pagaminta raketa – gerokai mažesnė nei, pavyzdžiui, „SpaceX“ raketos, tačiau su ja įmonė tikisi žengti į komercinių skrydžių į kosmosą sektorių.
Įmonės atstovų teigimu, maždaug 6,4 metro aukščio prototipas (palyginimui, „SpaceX“ raketos „Falcon 9“ aukštis – maždaug 41 m) pakilo beveik 300 metrų aukštį, po to vertikaliai nusileido vos 37 centimetrų atstumu nuo numatytos nusileidimo vietos. Bandomasis skrydis, trukęs 56,6 sekundės, atliktas Hokaido saloje Japonijos šiaurėje.
„Honda“ tikisi iki 2029 m. išplėtoti technologines galimybes suborbitiniams skrydžiams, nes prognozuoja palydovų paleidimo raketų paklausos augimą artimiausius kelerius metus, reaguojant į vis garsiau visame pasaulyje reiškiamą lūkestį turėti duomenų sistemą kosmose.
„Honda“ nusprendė imtis technologinio iššūkio kurti daugkartinio naudojimo raketas, pasinaudodama savo turimomis technologijomis, kurias sukaupė kurdama įvairius gaminius ir automatizuotas vairavimo sistemas“, – teigiama įmonės pranešime.
Ateityje, įmonės teigimu, raketos galėtų būti naudojamos palydovinėms ryšių priemonėms įrengti ir stebėti aplinkos sąlygoms, pvz., globaliniam atšilimui.
Daugkartinio naudojimo raketos laikomos tvaresnėmis ir ekonomiškesnėmis alternatyvomis vienkartinėms. Šiame sektoriuje pirmauja Elono Musko įmonė „SpaceX“, kurios „Falcon 9“ savo misijoms į kosmosą naudoja JAV nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA).