Lietuvos valdžia nusprendė mėnesiui uždaryti sieną su Baltarusija. Prezidentas Gitanas Nausėda neatmetė galimybės, jog Lietuva galėtų riboti baltarusiškų prekių tranzitą į Kaliningrado sritį.
Tuo metu Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas pareiškė, kad lapkritį Varšuva bus pasiruošusi atidaryti du pasienio punktus su Baltarusija bei planuoja naujus autobusų maršrutus į Kaliningradą.
Suomiai perspėjo
Jeigu Lietuva realizuos pagarsintus planus blokuoti Kaliningrado tranzitą, tai de facto bus karo paskelbimas.
Tokią nuomonę socialiniame tinkle „X" išreiškė Suomijos nacionalinės konservatorių partijos „Laisvės aljansas" narys Armandas Mema (Armando Mema).
„Tai labai pavojingas žingsnis tokiai mažai šaliai. Jeigu K.Budrys nori atidaryti naują frontą Baltijos šalyse, tai bus tinkamas sprendimas", - rašė politikas. A.Mema išreiškė abejonę, ar ES leistų Lietuvai žengti šį žingsnį.
„Taip, tas tranzitas į Kaliningradą, kurį Lietuva užtikrina dėl trišalių susitarimų, jis ir toliau vyksta. Baltarusijos prekių, žinoma, tas režimas neliečia. Jeigu matysime, kad yra galimi sprendimai, aš esu įsitikinęs - mes juos pritaikysime", - akcentavo Lietuvos užsienio reikalų ministras Kęstutis Budrys.
Naujas maršrutas
Tarp Varšuvos ir Kaliningrado kursuos autobusai. Apie šį maršrutą informavo Kaliningrado portalas „Klops.ru".
Juo besiremiantis lenkų portalas „wp.pl" pranešė, kad nuo lapkričio 2 d. naująja linija autobusai kursuos du kartus per savaitę - iš Karaliaučiaus į Varšuvą penktadieniais ir sekmadieniais, atgal - pirmadieniais ir šeštadieniais.
Autobusai sieną kirs Bagrationovsko-Bezledy pasienio patikros punkte.
Vienkartinio bilieto kaina - 6 tūkst. rublių (apie 65 eurus). Keliones bendrai organizuoja Lenkijos bendrovė „Trans-Pol" ir Rusijos „PKF AwtoKonig".
Leidimą šiam autobusų maršrutui išdavė Kelių transporto vyriausioji inspekcija.
Institucijos atstovas Voicehas Krolis (Wojciech Krol) informavo, kad tai yra įprastas sprendimas ir jokia ne sensacija.
„Leidimų reguliariam susisiekimui autobusais tarp Lenkijos ir Rusijos išdavimas vykdomas vadovaujantis galiojančiais įstatymais ir dvišalių susitarimų aktu", - paaiškino V.Krolis.
„Lenkija ir Rusija išduoda leidimus kelių ruožams, einantiems per jų teritorijas. Reguliarus keleivių vežimas gali būti vykdomas tik partnerystės pagrindu: Lenkijos vežėjas turi turėti partnerį Rusijoje ir abu subjektai savo šalyse gauna lygiagrečius leidimus", - paaiškino inspekcija.
Šiuo metu Lenkiją ir Rusiją jungia aštuoni autobusų maršrutai.
Pranešimas apie naują maršrutą pasirodė tuo metu, kai Lenkijos tarnybos įspėjo apie Rusijos hibridinės veiklos intensyvėjimą - nuo sabotažų ir padegimų iki karinių objektų šnipinėjimo.
Spalio 21 d. ministras pirmininkas Donaldas Tuskas paskelbė apie aštuonių asmenų, įtariamų diversijų ruošimu, sulaikymą.
Specialiųjų tarnybų koordinatorius Tomašas Siemoniakas (Tomasz Siemoniak) paaiškino, kad tyrimas susijęs su karinių objektų ir ypatingos svarbos infrastruktūros elementų žvalgyba bei priemonių, skirtų diversijoms ir tiesioginiams išpuoliams, rengimu.
Trečiadienį pasirodė informacija apie tai, kad Rusija ir Japonija planuoja atnaujinti tiesioginius skrydžius.
Derybos tarp šalių oro linijų bendrovių jau vyksta ir laukiama politikų sprendimo.
Tą pačią dieną, po 14 metų pertraukos, iš Sočio į Turkijos miestą Trabzoną išvyko pirmasis keleivinis keltas.