Kelios pigių skrydžių bendrovės planuoja nuo 2026 m. trumpuose skrydžiuose (iki dviejų valandų) imti taikyti naujas pusiau pastatomas sėdynes, kurios leistų pervežti daugiau keleivių mažesnėmis sąnaudomis.
Šis sprendimas, nors ir ekonomiškas, jau dabar tapo ginčų ir diskusijų objektu.
Kalba eina apie sėdynes „Skyrider 2.0", kurias sukūrė Italijos įmonė „Aviointeriors". Tai yra tarpinis dviračio sėdynės ir balno variantas, leidžiantis keleiviams pusiau sėdėti, pusiau stovėti ir pasvirti į priekį.
Nepaisant nestandartinės formos, sėdynės išlaikė visus būtinus saugos bandymus ir atitinka tarptautinius aviacijos standartus.
Kėdė yra panaši į dviračio sėdynę, tačiau viena yra, kai žmogus važiuoja dviračiu ir bet kada gali nuo jo nulipti, ir visai kita - kai tokioje sėdynėje teks sėdėti porą valandų be pertraukos.
„Skyrider 2.0" leidžia vietų skaičių salone padidinti 20 proc. Sėdynės sveria 50 proc. mažiau nei standartinės ekonominės klasės sėdynės ir turi mažiau dalių, o tai sumažina priežiūros išlaidas.
„Skyrider 2.0 yra novatoriškas sprendimas, atveriantis kelią pigesniems skrydžiams. Jis leidžia padidinti keleivių skaičių salone, išlaikant reikiamą komforto lygį", - sakoma gamintojo pareiškime.
Projektas apima mišrių salonų, kuriuose bus ir tradicinės sėdynės, ir stovimos vietos, kūrimą. Naujos sėdynės tvirtinamos prie grindų ir lubų, todėl konstrukcija tampa stabilesnė, palyginti su ankstesniais prototipais.
Nepaisant saugumo garantijų, pusiau stovinčių vietų idėja sukėlė pasipiktinimo bangą socialiniuose tinkluose.
Štai tik keletas „Daily Mail" paskelbtų vartotojų komentarų: „Gaila. Elkitės su žmonėmis kaip su žmonėmis.", „Netrukus būsite pririšti prie sparno su deguonies kauke.", „Nepirkite tokių bilietų. Nepalaikykite jų." „Atpažįstu vergų sėdynes, kai jas matau. Aš jomis nesinaudosiu."
„Ryanair" generalinis direktorius Maiklas Oliris (Michael O'Leary) dar 2012 m. atvirai pareiškė norįs „Boeing 737" lėktuvuose įrengti 10 eilių stovimų vietų, kurių bilietų kainos svyruotų nuo 1 iki 5 svarų sterlingų (1,2-6 eurai) už bilietą.
Tačiau tada projektas nesulaukė reguliavimo institucijos, kuri suabejojo tokių sėdynių saugumu ir patogumu, pritarimo.
Dabar, su patvirtintu „Skyrider 2.0" dizainu, idėja grįžta - tačiau išlieka klausimas: ar keleiviai pasirengę atsisakyti patogumo mainais į mažesnę kainą?