Indams importuojant rekordinius rusiškos naftos kiekius, mazuto eksportas smunka.
Apimtys auga
Indija balandį rusiškos naftos importą, vertinant mėnesiais, padidino 19 proc. - iki 1,96 mln. barelių per parą, remdamasis analitine agentūra „Kpler" pranešė vietos laikraštis „The Indian Express". Tai - didžiausias rodiklis per pastaruosius devynis mėnesius.
Leidinio duomenimis, iš viso balandį Indija per parą importuodavo 4,86 mln. barelių, 40,3 proc. iš kurių sudarė rusiška nafta. Niu Delis per parą importuodavo 1,54 mln. barelių „Urals" rūšies naftos.
Importo augimą leidinys sieja su rusiškos ir vakarietiškos žaliavos kainų skirtumu, tačiau jis vis tiek lieka mažesnis, negu buvo 2023 m. gegužę, kai rusiškos naftos dalis sudarė 46 proc. nuo bendro kiekio.
Naftos importas į Indija ėmė augti JAV šiam sektoriui taikomų sankcijų ir G7 šalių nustatytų kainų lubų fone. Šaltiniais besiremiantis „The Indian Express" teigia, kad ribojimai tik dalinai ir trumpam buvo paveikę rusiškos naftos importą į Indiją.
Pasak leidinio pašnekovų, Indijos naftos perdirbimo įmonės vengia bendradarbiauti su tankeriais, kuriems Vakarai taiko sankcijas, tačiau visiškai neatsiriboja nuo „Sovkomfloto". Vasario 23 d. JAV finansų ministerija įvedė sankcijas „Sovkomflotui" ir 14 tankerių. Tuomet „Reuters" rašė, kad didžiausias Indijos naftos perdirbimo operatorius „Reliance Industries" atsisakė priimti šios įmonės tankerius.
Mazuto paklausa mažėja
Balandį rusiško mazuto eksportas per uostus, lyginant su praėjusių metų balandžiu, sumenko iki 815 tūkst. barelių per parą arba 24 proc. ir buvo 11 proc. mažesnis negu kovą, rodo „Kpler" duomenys. Atitinkamai 20 ir 15 proc. - iki 322 tūkst. barelių per parą, smuko jūrinis ligroino eksportas. Šie rodikliai - žemiausi nuo 2017 m. Teigiama, kad tam įtakos turėjo nuolatinės ukrainiečių atakos prieš Rusijos naftos sektoriaus objektus.
Taip pat balandį mažėjo laivais gabenamo dyzelino kiekiai. Lyginant su kovu, jie susitraukė 23 proc., su praėjusių metų balandžiu - 28 proc. - iki 762 tūkst. bar./ per parą. Dyzelino eksportas tolygiai mažėja nuo vasario, benzino eksportas iš Rusijos į kitas šalis, su nedidelėmis išimtimis, draudžiamas nuo kovo 1 d.
Dyzelino eksportas menko visomis kryptimis, išskyrus Kiniją, kur jis nuo 285 bar./per parą pakilo iki 6 tūkst. Pagrindinėmis dyzelino pirkėjomis ir toliau liko Turkija (309 tūkst. bar./per parą arba 20 proc. mažiau negu kovą) ir Brazilija (109 tūkst. bar./per parą arba 22 proc. mažiau).