Nuo birželio 30 d. daugeliui vokiečių ir šalies svečių teks sukti galvas, kur gauti grynųjų pinigų, perspėja „ausnews.de".
Reikalas tas, kad „Cash Group" nutraukia iki šiol teiktą pinigų išsigryninimo „Shell" degalinėse paslaugą ir faktiškai palieka savo klientus likimo valiai.
Vokietijoje veikiančios maždaug 1300 „Shell" degalinių ilgą laiką buvo išsigelbėjimas tiems, kuriems skubiai reikėjo grynųjų.
Ypač - vakare, savaitgaliais ar švenčių dienomis. Ten buvo galima išsigryninti iki 1000 eurų per dieną, ir, skirtingai nuo prekybos centrų, nereikėjo nieko pirkti. Šia galimybe naudojosi „Deutsche Bank", „Commerzbank", „Hypovereinsbank" ir „Postbank" klientai, bet dabar ją teks pamiršti.
Bankai tai vadina „strateginiu krypties pakeitimu", tačiau iš tikrųjų tai griežtas verslo sprendimas ir daugeliui žmonių svarbios paslaugos atsisakymas.
Kaimo vietovėse „Shell" degalinės dažnai buvo vienintelė vieta, kur po darbo valandų buvo galima išsigryninti pinigų, kas yra ypač svarbu pagyvenusiems ir atokesnėse vietovėse gyvenantiems žmonėms.
„Sutartis su „Shell", pagal kurią „Cash Group" klientai degalinėse galėjo išsiimti iki 1000 eurų, baigiasi metų viduryje", - interviu laikraščiui „Kölner Stadtanzeiger" aiškino „Deutsche Bank" ir „Postbank" atstovas.
Jis patikino, kad atnaujinti bendradarbiavimo su „Shell" neplanuojama, o „Postbank" siūlo naują funkciją - „grynųjų pinigų kodą". Ji leidžia programėlėje sugeneruoti brūkšninį kodą ir išsiimti grynuosius pinigus vienoje iš 12 500 parduotuvių.
Tai skamba patogiai ir moderniai, tačiau tie, kurie neturi išmaniojo telefono arba nežino, kaip naudotis programėlėmis, šia funkcija nepasinaudos.
Panaikinus grynųjų pinigų išėmimą „Shell" degalinėse, daugeliui bankų klientų prieiga prie grynųjų pinigų taps dar sudėtingesnė. Nors skaitmeniniai sprendimai tampa vis populiaresni, jie tinka tik tiems, kurie gerai išmano technologijas.
Kitiems, ypač kaimo gyventojams ir pagyvenusiems žmonėms, neturintiems išmaniųjų telefonų, gauti grynųjų tampa vis problematiškiau.