Pasakojame apie pagrindines tendencijas, kurios lems turistų pasirinkimą artimiausioje ateityje.
Vengti minių
Žmonės pavargo nuo turistų apgultų įžymybių ir masinių maršrutų. 2025 m. toliau populiarės tendencija rinktis alternatyvias kryptis. Vietoj Puketo žmonės mieliau vyksta į mažiau žinomas Čango ir Pangano salas, vietoj Antalijos (Turkija) - į Bodrumą, kur yra ramių šeimoms skirtų viešbučių, nors kol kas tiesioginių reisų į Bodrumą yra gerokai mažiau negu į minėtą Antaliją.
Kelionių paieškų sistemos „Expedia" duomenimis, 2024-iais 70 proc. keliautojų pirmenybę teikė mažiau populiarioms vietoms, kur poilsis gali būti ne mažiau įspūdingas, bet gerokai ramesnis.
JOMO-kelionės: džiaugsmas atsijungus
„Joy of Missing Out" (JOMO) - tai poilsio toli nuo socialinių tinklų ir bruzdesio koncepcija. Žmonės renkasi vietas, kur gali atgauti jėgas, mėgaudamiesi gamta ir tyla. O čia geriausia kryptis - nuošalios salos. Populiaru vykti į Maldyvus ir kitas salas su smėlio paplūdimiais. Šiandien kai kurie turistai ten ilsisi tik pagal koncepciją „no shoes - no news", be televizoriaus ir žinių, kad atostogos būtų skirtos tik šeimai ir gamtai. Tokios skaitmeninės detoksikacijos savaitės pakanka ramybei atgauti ir į namus ir darbą grįžti su naujomis jėgomis. Kai kurie kurortai siūlo atsijungimo nuo elektronikos prietaisų programas padedant psichologams. Pavyzdžiui, Maldyvuose yra viešbučių, siūlančių programas „Atsiskyrėlis" ir „Skaitmeninė detoksikacija", o dar - viešbučių, kuriuose praktikuojamas tylėjimas.
Formato „Viskas įskaičiuota" grįžimas
Jaunoji karta, anksčiau vengusi formato „viskas įskaičiuota", pakeitė požiūrį. Dabar „all inclusive" - tai ne tik furšetai ir animacija, bet ir šiuolaikiniai gastronominiai įspūdžiai. Tampa populiari teminė „viskas įskaičiuota" koncepcija. Pavyzdžiui, tam tikruose Turkijos viešbučiuose siūloma „šefo meniu" ir teminės vakarienės. Šio formato paklausa tarp keliautojų iki 35 metų išaugo 30 proc. Geriausiuose Turkijos viešbučiuose koncepcijos pagrindu tapo gastronominiai festivaliai, degustacijos ir garsių virtuvės šefų vakarienės. Rengiami rafinuoti vyno vakarai - degustacijos, dalyvaujant pasaulinio lygio someljė. Kai kur sezono įkarštyje svečiams dovanojama tikra gastronomijos šventė: „Michelin" žvaigždutėmis įvertinti virtuvės šefai sukuria savo šedevrus tiesiog lankytojų akyse. Tuo pačiu metu meno mylėtojai gauna galimybę pasiklausyti garsių artistų pasirodymų.
Kelionės tikslas - apsipirkti
Apsipirkimas nebėra tiesiog malonus papildomas kelionės į užsienį priedas. Žmonės planuoja keliones dėl unikalių pirkinių - korėjietiškos kosmetikos, juvelyrinių dirbinių iš Italijos arba retų vynų iš Prancūzijos, ir tai jau tampa nauja tendencija.
„TikTok" praneša, kad apsipirkimo kelionės 2024 m. įkvėpė keliauti 35 proc. naujų naudotojų. Pavyzdžiui, galima organizuoti apsipirkimo išvyką į Dubajų žmonėms, ieškantiems unikalių papuošalų ir dizainerių kurtų drabužių pagal stilisto sudarytą sąrašą.
Patarimas. Būtina susipažinti su prekių įvežimo ir išvežimo ribojimais. Šias taisykles savo tinklalapyje skelbia šalies, į kurią vykstate, muitinės tarnyba. Taip pat gali pakonsultuoti kelionių agentūros.
Sveikatinimosi turizmas
Šiandien auga vadinamojo biohakingo (įvairios praktikos, kuriomis siekiama pagerinti fizinę ir protinę veiklą), sveikos gyvensenos paklausa. Pavyzdžiui, klientai domisi garsų terapija (tai būdas „perkrauti" kūną ir protą, klausantis raminančių garsų). Į viešbutį kviečiami jogos specialistai, pasaulinio garso tenisininkai bendroms treniruotėms su svečiais; dabar tai yra tiek populiaru, kad viešbučiai yra pasirengę tokioms programoms skirti nemažus pinigus.
Taip pat populiarėja kino turizmas: keliautojai renkasi išvykas į vietas, kuriose buvo kuriami jų mėgstami filmai ir serialai.