Praėjusią savaitę tradiciškai prekybininkai skelbė „Juodąjį penktadienį", paskui jį sekė „Kibernetinis pirmadienis".
Jeigu šie žodžiai jums nieko nesako, tai šiomis dienomis visokių dalykėlių neva galima prisipirkti labai geromis kainomis - su didžiausiomis nuolaidomis.
Tradicija skelbti tokį penktadienį kilo JAV, juk atsimenate vaizdus, kaip amerikiečiai siaubia krautuves, mušdamiesi dėl plačiaekranių televizorių...
Nuolaidos yra gerai - faktas. Tik mūsuose tos nuolaidos pavirto ne išpardavimu, o mulkinimu.
„Didysis išpardavimas" realybėje yra ne kas kita, kaip didysis mulkinimas! Štai įrodymas iš patirties.
Programėlėje „About You" jau prieš metus nusižiūrėjau džinsinį sarafaną. Na, labai man jis gražus, bet 139 eurai - per didelė kaina už tokį daiktą.
Todėl, pasižymėjusi drabužį, stebėjau, kaip kinta jo kaina. Tiksliau - ji visai nekito. Iki lapkričio 15 d. Likus dviem savaitėms iki „Juodojo penktadienio" sarafanas atpigo iki 42 eurų! Aš jį mikliai nusipirkau, o tuomet stebėjau, kaip kaina vėl lipa aukštyn!
„Juodojo penktadienio" dieną, kai visa programėlė žibėjo skelbdama nuolaidas, mano sarafanas kainavo 129 eurus! „Pirkite dabar" (nors geriau būtumėt pirkę anksčiau)! Tai šiuo atveju bent 10 eurų pigiau nuo pradinės kainos, o kiek daug prekių kainų buvo tiesiog užkeltos artėjant išpardavimui - o tada šiek tiek pamažintos. Begalė! Tačiau akiplėšiškai rašoma, neva 40, 50, 70 proc. pigiau!
Ir čia ne vienos programėlės išdaigos - taip yra visur.
Tik atidžiai stebėdami kainas, galime matyti tikrą paveikslą, neiškreiptą realybę.
„Sutaupyk 120 eurų, dabar pirkdamas telefoną už 890 eurų!" - skelbia pardavėjas. Bet juk iš tiesų ką tik išleidai 890 eurų, o ne sutaupei! Štai apie ką turėtume susimąstyti kaskart atverdami pinigines!
P.S. Šiaip tai Lietuvoje galioja Reklamos įstatymas ir už klaidinančią reklamą turėtų būti baudžiama. O tai šitos „akcijos", „nuolaidos" ir „išpardavimai" nėra klaidinantys? Ar žmonių mulkinimas tiesiog visoms tarnyboms tinka?